További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Ha nem ültem volna a kocsiba, nem lett volna semmi tapasztalatom a gépről, nem ismertem volna a Bridgestone abroncsokat. Ez téves döntésekhez vezethetett volna, összehasonlítási alap nélkül jóval nehezebb az új autóval dolgozni.
Hogy ment az átállás?
Sikeres volt az első teszt, jól éreztem magam a McLarenben, és gyors is voltam. Egész nap Pedro de la Rosa beállításaival mentem, nem változtattunk semmit, de így is remek volt. Ekkor éreztem, nem lesz gond a váltással.
A McLaren tavaly futamot sem nyert. Mik a tervei idén, milyen eredményre számít?
A csapatban jó a hangulat, hat-év sikertelenség után mindenki a győzelemre koncentrál, arra, hogy újra világbajnokok legyenek. Nem tudom, miért, talán az új szponzor, a Vodafone miatt, de idén akarják újra megcsinálni, visszakerülni az élre. Csak ezt tartják az elfogadható eredménynek. A McLaren újrakezdést jelent nekem. Nem kétszeres világbajnokként ülök az autóba, hanem mitha még egy versenyt sem nyertem volna. Új kihívás előtt állok, nagyon motivált vagyok. Meg akarom nyerni már az első futamot, és az évvégén a bajnokságot.
Elődje, Kimi Raikkönen azt nyilatkozta, az ő új helyén, a Ferrarinál sokkal jobb, mint a McLarennél volt.
Nem meglepő, hogy Kimi ezt mondta, fura lenne, ha arról beszélne, nem jó a csapata. Minden istállónak saját stílusa van. A múltban a McLaren hideg, megközelíthetetlen, túl profi gárdának látszott. Nem tudom, miért, talán az új szponzor hatása, talán másé, de én úgy látom, mindenki barátságos, az emberek mosolyogva jönnek a gyárba dolgozni, mindenki boldognak látszik. Nyoma sincs távolságtartásnak.
És milyen a McLaren a Renault-val összevetve?
Nem lehet, és nem is szerencsés összehasonlítani a kettőt. A csapat, ahova szerződtem, teljesen megújult, újrakezdést jelent nekünk ez a szezon. Úgy érzem, minden eddiginél optimistábban megyünk az idénynek, még a nevünk is megváltoztattuk, Vodafone McLaren Mercedes-re.
Érte valamilyen meglepetés az új gárdánál?
Meglepett, hogy mindenki mennyire határozott és céltudatos, hogy évek után újra győzzön. Én természetesen nagyon örülök ennek, a pilóta szempontjából nem is lehetne jobb a helyzet.
A csapattársa egy angol újonc, Lewis Hamilton lesz. Mit gondol róla?
Csak 22 éves, nincs tapasztalata, de épp ezért lesznek új ötletei, friss levegőt hoz a csapatba. Örülök, hogy ő lehet a társam, és várom, hogy együtt dolgozhassunk. Gyors pilóta, nyomás alatt fog tartani, ami jó, hiszen nem lankadhatok, mert ha igen, megelőz. Ez újabb motivációs tényező. Persze furcsa érzés 25 évesen a tapasztalt róka szerepében lenni.
"Nem a Mclaren miatt vágattam le a hajam, már tavaly terveztem, de szezon közben szerencsétlenség lett volna megszabadulni tőle, babonából meghagytam. A téli holtszezon tökéletes alkalomnak látszott a váltásra" - árulta el a pilóta, még mielőtt bárki is felvetette volna neki, Dennisék miatt csinálta.
További kevésbé lényeges változás a kétszeres bajnoknál, hogy sisakfestését is megváltoztatta. A kék-sárga-piros fényezésről fehér-fekete-piros dizájnra tért át, ami majdnem olyan, mint amilyet gokartkarrierje alatt, tinédzserként viselt.
Ahhoz, hogy nyerjenek, jócskán kell fejlődniük a tavalyi szezonhoz képest, nem?
Két-három területen kell javítanunk az autón, de a jelek bíztatóak. A kocsi gyorsnak, a motor erősnek tűnik, persze erről csak a pályán, hosszú tesztek után bizonyosodhatunk meg.
Kitől várják a mérnökök az autó fejlesztését?
Mindenre nyitott a csapat, az én ötletemre, Lewis javaslataira, bármire, bárkitől. Tudják, az utóbbi években valami nem működött, és ezen változtatni kell.
A világbajnok gárdától távozott egy olyanhoz, ami tavaly futamon sem győzött. Miért?
Azért, mert 2005 végén, amikor aláírtam a McLarenhez, úgy láttam, a Renault-val nem tudok hosszú távon a világbajnokságért harcolni, úgy éreztem, 2007-ben már nem lenne esélyem. A fő ok ez volt, persze néhány emocionális tényező is közre játszott.
Azaz?
Kisgyerekként a McLaren volt a kedvencem. Hét-nyolc évesen mindig Sennát és Prostot láttam a tévében küzdeni az első helyért, amikor a játékboltban választhattam, mindig az ő kocsijuk kellett, így a legtöbb F1-es játékautóm McLaren volt. Persze Sennáé volt a kedvencem. Arról álmodtam, egyszer majd én is azt vezetem.
A riválisok keménynek tűnnek, mit gondol, melyik lesz a legjobb közülük?
A Ferrari, a Renault és a Honda a legerősebb ellenfelünk, de két-három futam után eldől, melyik emelkedik ki.
A pilótamezőny viszont gyengült Michael Schumacher visszavonulásával.
Hasonló a helyzet szerintem, ugyanis az autón rengeteg múlik. Amikor 2005-ben a Ferrari gyenge volt, Michaelnek nem volt esélye, amikor a Ferrari tavaly jó volt, Michael erősnek bizonyult. Ha idén gyors lesz az autójuk, Raikkönen és Massa veszélyessé válik.
Hiányzik önnek Schumacher a Forma-1-ből?
Nem.