Tönkretették a barcelonai F1-pálya legjobb kanyarjait

2007.01.31. 11:18
Módosították a barcelonai Forma-1-es pálya nyomvonalát két ponton: az első kanyart kiszélesítették, az utolsó előttit viszont teljesen kiiktatták egy jobb-bal-jobb irányú lassítóval. A két Red Bull-pilóta Coulthard és Webber szerint jóval kevésbé lesz élvezetes a körözés, és nehezményezik, hogy a versenyzőket meg sem kérdezték.

Átépítették a téli szünetben a Barcelona melletti Montmelo falu versenypályáját, amin a Forma-1-es spanyol és a Moto GP katalán futamát rendezik évről évre. A módosítások az első Elf nevű és az utolsó előtti Europcar-kanyart érintik. Előbbit kiszélesítették, és az ívén változtattak, utóbbit viszont teljesen kiiktatták, egy jobb-bal-jobb irányú sikánnal átvágták.

Az átalakításokat az F1 miatt hajtották végre, a motorosok továbbra is a klasszikusabb nyomvonalat használják majd, nem a lassitósat.

Egyelőre csak a Red Bull Racing (RBR) és a Honda pilótái futottak az új pályán, ami David Coulthard és Mark Webber szerint is jócskán veszített élvezeti értékéből.

"Két nagyszerű kanyar volt. Érthető, hogy a sebességet csökkenteni akarták, mert nem volt elég nagy a kifutó terület. De egy pilóta sem tudott a módosításokról, és senkinek sem tetszik" - kifogásolta a történteket Coulthard, aki leginkább azért neheztel az F1 vezetőire, mert a versenyzők megkérdezése nélkül döntöttek.


Mark Webber az új S-kanyarban (fotó: AFP)

A sikán bekerülésével a gyors Europcar eltűnik, az utolsó, célegyenesre fordító hajlatban pedig kigyorsítanak a kocsik, ami sem technikailag, sem érzelmileg nem kihívás. A legélvezetesebb pontok vesztek el így.

"A versenyzők akkor látják először, amikor megérkeztek a tesztre - nyilatkozta az autosport.com-nak Webber. - Az utolsó két kanyar briliáns volt, ha rendben ment az autó, de ha valami gond akadt, kemény kicsúszás lett a vége. Az első kanyar átépítése nem rosssz, de a sikánnal tönkreteszik a sebesség élvezetét."

Az utolsó hajlat melletti bukótér valóban nem túl nagy, történt is pár komoly baleset az aszfaltcsík 1991-es megnyitása óta, de senki nem sérült meg a kicsúszásokban.


Kékkel kiemelve a módosítás

A többi pilóta február 12-én, a barcelonai kollektív tesztek idején próbálhatja ki először az új nyomvonalat, aminek 4627 méteres hossza nem változott számottevően.

Legutóbb a kilencvenes évek közepén módosítottak Montmelóban, akkor nagyjából a pálya felénél lévő sikánt iktatták ki, mert az F1-vezetők szerint túl gyors volt.

Az idei F1-es Spanyol Nagydíjat május 13-án rendezik.