További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
A téli tesztszezon nagyjából felénél tartanak a Forma-1-es csapatok, Valencia és Jerez után ezen a héten Barcelonában, majd újra Valenciában, végül Bahreinben gyakorolnak a március 18-i, ausztráliai nyitófutam előtt. A Toro Rossón és a Super Agurin kívül mind a kilenc istálló bemutatta, és ki is próbálta 2007-es autóját.
Valenciában a McLaren-Mercedes érte el a legjobb időt, de nem Fernando Alonsóval, hanem az újonc, néhány nappal korábban autóját totálkárosra törő Lewis Hamiltonnal. A múlt héten Jerezben a ferraris Felipe Massa zárt az időlista élén. Pozitívan futott a Renault, a BMW és a Williams-Toyota, a gyári Toyota Valenciában ment jól, a Honda viszont egyik helyszínen sem emelkedett ki a középmezőnyből. Kifejezetten lassú volt az új, Renault-motoros, Adrian Newey tervezte Red Bull. A színével feltűnést keltő Spyker-Ferrari egyelőre csak Silverstone-ban tett meg néhányszáz kilométert, az igazi első bevetése a héten, Barcelonában jön a többi rivális ellen.
A csapatokat jócskán hátráltatta a szokatlanul esős spanyol idő, Valenciában egy nappal tovább is maradtak, Jerezben az egész utolsó napot elveszítették, a csapadék miatt nem körözhettek szárazon egy percet sem. Hétfőig hatból négy értékes tesztnapon a Mclaren volt a legjobb, egyszer megelőzte a Toyota, egyszer a Ferrari. Esőben a BMW-s Nick Heidfeld zárt az élen.
Az angolok új igazoltja, a kétszeres világbajnok Alonso szerint autója még nem alkalmas a győzelemre, inkább két, várhatóan legnagyobb ellenfelét dicsérte. "A Ferrari nagyon jónak tűnik, a Renault is remekül kezdi majd az évet" - nyilatkozta az autosport.com-nak, igaz, megjegyezte, excsapata úgyis visszaesik, mint tavaly és azelőtt.
A 2006-ban mindent nyerő Renault tesztvezető mérnöke, Christian Silk szerint a McLaren és a Ferrari tűnik felkészültnek, igaz, ők sincsenek lemaradva: "A McLaren és a Ferrari bizonyította, hogy gyorsak. Mi is erősek vagyunk, nem aggódunk az eredményeik miatt. A téli köridőket szinte lehetetlen pontosan megítélni. Van, aki a leggyorsabb Valenciában, egy másik Barcelonában".
A meglepően jól kezdő Williams társtulajdonosa a tavaly gyengélkedő McLaren összeállására figyelmeztet, Patrick Head állítja, idén bajnokok lesznek. "A McLaren nagyon erősnek tűnik. Megbízhatóságban még van mit javulniuk, de biztosan tanultak az utóbbi két évből. Tehetséges szakemberek alkotják a csapatot, . Alonso komplett pilóta, ezért biztos vagyok benne, hogy idén ők nyernek."
Igen meglepő a ferraris Felipe Massa véleménye, ő nem csak a McLarent, a BMW-t is magasztalta.
"A McLaren gyorsnak látszik, de szerintem a BMW jelenleg mindenkit ver. Nem a legjobb időket veszem alapul, hanem a kiegyensúlyozottságukat, amit a versenyszimulációknál bizonyítottak. A McLaren a legjobb, ha egy kört kell menni, de a BMW mutatói hosszabb távon is meggyőzőek. Jelenleg a Ferrarinál is jobbak."
Az istállón belül is jó helyzetben lévő, a szokásosnál is szűkszavúbb Ferrari-újonc Kimi Raikkönennél egyelőre gyorsabb brazil pilóta az olaszok korai, visszafogottabb formája miatt egyáltalán nem aggódik: "A mi helyzetünk olyan, amint vártuk, a kocsi gyors és megbízható. Volt néhány problémánk, de tudjuk, hogyan oldjuk meg őket".
Az viszont feltűnő a Ferrarival kapcsolatban, hogy a Bridgestone gumikból származó előnyét eddig nem tudta kihasználni: idén mindenkinek a japán márka termékeit kell használnia, az olasz gárda évek óta ezzel megy, míg a McLaren, a Renault és a BMW is idén áll át.
Ellentmondásos helyzetben van az idén is a legnagyobb költségvetéssel induló Toyota. Olasz pilótájuk, Jarno Trulli a múlt hét végén azt nyilatkozta, a sok problémájuk miatt nem tudja pontosan megítélni, hol tartanak, mire lehet képes az új, TF107-es kocsijuk. Csapattársa, az egy tesztnapon nyertes Ralf Schumacher viszont csak dicsérte a gépet, amikor Jerezben a magyar a5.hu-nak nyilatkozott.
"Jónéhány gondunk volt a 106-ossal, de a 107-esen kijavítottuk ezeket. Aerodinamikailag, mechanikailag jobb, mint az elődje, néhány újdonságot is kitaláltunk, amik jól működnek a pályákon, ahol eddig jártunk. Jobb, mint amire számítottunk, nagy előrelépés, és a megfelelő irányba haladunk."
A kisebb istállók közül a legmeglepőbb a már említett Williams eddigi szereplése. "Piszok jól kezdtünk, a kezdeti benyomások kitűnőek. Remek alapokról indulhatunk" - idézte Sam Michael technikai igazgató az f1racing.net.
Szavait az 1999 óta először versenyzői szerződést kapó Alex Wurz megerősítette, és kiemelte, a mezőny mennyire szoros. "Jól indultunk, de idén minden számítani fog. Néhány tized előnnyel hős lehetsz, ugyanannyi hátránnyal nulla. Sok függ majd attól is, mikor mész a pályára, milyenek lesznek ott a körülmények, mekkora lesz a forgalom."
Jerezben különösen kicsik voltak a különbségek, előfordult, hogy az első tizenegy egy másodpercen, az első nyolc hét tizeden belül teljesített a nap végére. "Mindenki szoros vb-küzdelemre számít, pici különbségekkel a csapatok között. A legkisebb részletnek is jelentősége lesz, és győzelmet érhet, vagy vereséget okozhat" - szólt Dennis Chevrier Renault-mérnök konklúziója.
Hétfőn Barcelonában folytatódott a tesztidény, a leggyorsabb újra egy McLaren-Mercedes volt, Pedro de la Rosáé. A tesztelő mindössze egy ezreddel előzte meg a BMW-s Robert Kubicát és szűk egy tizeddel csapattársát, Fernando Alonsót. Folytatta jó sorozatát a Williams-Toyota, mivel Alex Wurz negyedik lett, és közepes szériáját a Ferrari: Massa és Raikkönen autója is megállt elektronikai gondokkal, csak az ötödik-hatodik helyen végeztek, fél másodperc körüli hátránnyal.
Az olasz sajtó az újabb hibák miatt a vészharangot kongatja, a Gazzetta dello Sport szerint újabb napot vesztegetett el a csapat: Massa délelőtt nulla körrel zárt, a délutáni zápor miatt pedig ismét nem végezhetett százszázalékos munkát.
1. de la Rosa McLaren-Mercedes (Bridgestone) 1:22.634 76 kör
2. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.635 60
3. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:22.726 56
4. Wurz Williams-Toyota (B) 1:23.037 44
5. Massa Ferrari (B) 1:23.077 29
6. Raikkonen Ferrari (B) 1:23.215 79
7. Trulli Toyota (B) 1:23.239 74
8. Kovalainen Renault (B) 1:23.491 55
9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:23.602 78
10. Glock BMW-Sauber (B) 1:23.653 61
11. Fisichella Renault (B) 1:23.869 79
12. Montagny Toyota (B) 1:24.015 64
13. Klien Honda (B) 1:24.227 51
14. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:24.291 80
15. Webber Red Bull-Renault (B) 1:24.531 83
16. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:24.574 66
17. Barrichello Honda (B) 1:24.934 24
18. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1:25.581 83