További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
A Ferrari következő csapatfőnöke Michael Schumacher lehet, állítja a német auto, motor und sport (ams) című szaklap. Az újság úgy értesült, a Ferrari sorozatos tesztproblémái miatt arra készül, hogy hamarosan a múlt év végén visszavonult hétszeres világbajnokot ültesse a csapatvezetői székbe.
"Többször járt Maranellóban idén, mint eddig összesen" - idéz egy meg nem nevezett informátort az ams. Schumacher helyére Kimi Raikkönent szerződtették, de egy különleges beosztásban ő is a csapatnál maradt. Ott volt például január közepén az F2007-es gép kipróbálásakor Fioranóban, olasz és német értesülések szerint Jean Todt menedzser tanácsadója lesz évi öt millió dollárért. A múlt héten viszont ezt maga a harmincnyolc éves exbajnok cáfolta, amikor azt nyilatkozta: "Nem tudom pontosan, milyen pozícióban számítanak rám".
Szavait megerősítette menedzsere, Willi Weber kijelentése is. "Csak Michael tudhatja, hogyan segít a Ferrarinak".
Az auto, motor und sport-ban megjelentek után az f1.gpupdate.net megkérdezte Sabine Kehmet, Schumacher sajtófőnökét, igaz-e, hogy csapatfőnöknek készül a szupersztár? "Michael szerepe a Ferrarinál a háttérben pontosan meghatározott" - válaszolta a szóvivőnő.
Az ams úgy tudja, Schumacher napi kapcsolatban van az istállóval, minden teszteredményről és adatról értesül. "Aki ennyit tud a dolgokról, azt egy magasabb szintű munkára akarják felkészíteni" - írja továbbá a magazin egy másik belső, ám szintén név nélküli informátorra hivatkozva.
A Ferrari idei felkészülése a korábban megszokottnál jóval problémásabbnak tűnik, és nem csak azért, mert Raikkönen nehezen alkalmazkodik új társaihoz. Az utóbbi hetekben három motorhibájuk volt, hétfőn Felipe Massa és a finn autója is megállt műszaki hiba miatt.
Az olasz lapok már a vészharangot kongatták, ám kedden a team pilótái javítottak Barcelonában: a brazil mintegy hét tizeddel előzte meg márkatársát az időlista első két helyén, összesen 261 kört futottak problémamentsen.
A hétfői csúcsoknál egy másodperccel jobb időkkel maguk mögé utasították a legnagyobb riválisnak tartott McLaren-Mercedes és Renault autóit, bár azok Raikkönen legjobbjától épp csak elmaradtak.
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:21.719 154
3. Kovalainen Renault (B) 1:21.819 99
4. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:21.901 63
5. Fisichella Renault (B) 1:21.997 129
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.078 118
7. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.100 56
8. Trulli Toyota (B) 1:22.227 96
9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:22.249 10
10. Wurz Williams-Toyota (B) 1:22.288 55
11. Montagny Toyota (B) 1:22.476 96
12. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.618 92
13. Barrichello Honda (B) 1:22.669 85
14. Button Honda (B) 1:22.816 91
15. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.916 83
16. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.322 50
17. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:23.969 97
18. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:24.425 108
Az autosport.com nem hivatalos eredményei.