A Hondához készült a titkokkal a Ferrari- és a Mclaren-mérnök?

2007.07.06. 14:22
A Ferrari és a McLaren után a Honda is érintett lehet a kémügyben, egy brit szakoldal szerint a japán istálló csapatváltásról tárgyalt az olaszoktól kirúgott Nigel Stepney-vel, aki azt ígérte: mérnöki szupercsoportot alakít ki, többek között a Mclarennél a napokban a botrány miatt felfüggesztett Mike Coughlannel.

Harmadik csapat, a Honda is érintett lehet a hét közepén kiderült Forma-1-es kémügyben, állítja a grandprix.com.

A szakoldal azt írja, a Brit GP első napján a paddockban több mint pletykaként beszélik, hogy a japán istálló képviselői tavasszal kétszer is találkoztak az ügy egyik központi figurájával, az exferraris Nigel Stepney-vel.

Az olaszok volt koordinátora februárban azt nyilatkozta, elégedetlen állásával, és ha jó ajánlatot kap, eligazol. A Honda állítólag szerződtette volna, de egyik fél sem erősítette meg, hogy tárgyalásig jutottak.

Kedden kitudódott, Stepney titkos Ferrari-dokumentumokat adott a McLaren-főtervező Mike Coughlannak. Erre bizonyítékokat találtak mindkét szakember lakásán.

A McLaren azonnal reagált, minden szükséges információt nyilvánossá tett a Ferrari és az ügy sportrészét vizsgáló FIA előtt, állította, alkalmazottja magánakciójáról van szó, a csapatnál senki más nem tudott a bizalmas dokumentumokról, és nem is használtak belőlük semmit saját autójuk készítésekor.

A Ferrari feljelentést tett Olaszországban és Nagy-Britanniában, a rendőrség is bekapcsolódott a nyomozásba.

Pénteken felmerült, a Honda áprilisban kétszer is találkozott Stepney-vel munkaügyben. A grandprix.com úgy tudja, Stepney azt ajánlotta az idén az utolsó között vergődő, ám igen gazdag istálló vezetőinek, összeszed egy négy-öt fős mérnöki szupercsoportot, és a Hondához csábítja őket.

A gárda egyik tagja állítólag a mclarenes Coughlan lett volna, azaz a kép kezd összeállni: a duó és még néhány szaktekintély tökéletesen felkészülve igazoltak volna új csapatukhoz.

Stepney és Coughlan a kilencvenes évek közepén négy éven át együtt dolgoztak a Ferrarinál, ahol főnökük az egyéves szabadságon lévő technikai igazgató, Ross Brawn volt. A szezon elején Brawnt is hírbe hozták a Hondával, de az ő neve eddig nem merült föl, és azt sem tudni, kik tartottak volna még Stepney-vel.

A Honda egyelőre nem nyilatkozott kémügyben, úgy tűnik, az egyeztetések megszakadtak a nyár elején, de a grandprix.com valószínűsíti, a japán gárda még pénteken közleményt ad ki.