További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Külön klasszis volt a hétvégi Olasz Nagydíjon Fernando Alonso: leggyorsabb volt a második és a harmadik szabadedzésen, az időmérőn és a futamon. A kvalifikáción eggyel kevesebb gyors kört teljesítve, nehezebb autóval is megverte csapattársát, Lewis Hamiltont, a második harmadban futott legjobb köreik között majdnem négy tizedmásodperc volt a különbség, és az első etapot is simán hozta a spanyol.
A GP-t végül hat másodperces előnnyel fejezte be, de fórja volt még nagyobb is. Teljesítményét növeli, hogy az idény legkevesebb kanyart tartalmazó pályáján volt kiemelkedően gyorsabb a többieknél, ott, ahol elméletileg a legnehezebb előnyt szerezni. Honnét jöhetett a kétszeres világbajnok előnye?
Mert ő a legkomplettebb és a legmotiváltabb?
"Pillanatnyi forma, motiváció, beállítások. A motiváció jó magyarázat lehet. Talán minél közelebb jutunk a vb végéhez, minél fontosabb egy-egy futam, annál jobb lesz Alonso" - magyarázta Izsányi Szabolcs, az Nemzeti Sport F1-szakírója.
Az Autó Magazin szakírója és Forma-1-es évkönyvek szerzője, Simon István szerint: "Megint azt láthattuk, hogy Alonso nagy nyomás alatt képes nagyon összekapni magát, annyira, hogy egyszerűen nem hibázik. Niki Lauda megint kimondta, Alonso a mezőny legjobb, legkomplettebb pilótája. Kimi lehet hogy a leggyorsabb, de Alonso a legkomplettebb".
A tévéközvetítés grafikáiból kiderült, a pilóták szinte minden kanyar előtt változtatták autójuk fékerő elosztását, felmerült bennünk, talán ezt fejlesztette tökélyre a spanyol.
Jobb forma, tehetség, tapasztalat?
"Mindenki játszik a fékerőeloszlással menet közben, ebben nincs különbség köztük. Szerintem azért verte meg ennyivel Alonso Hamiltont, mert ebben a kis légellenállásos beállításban jobban érezte az autót, egyszerűen mindent ki tudod hozni belőle a tehetségének és tapasztalatának köszönhetően. Hamilton meg csak 99 százalékot" - állítja Wéber Gábor, a magyar F1Racing magazin főszerkesztője, az RTL Klub szakkommentátora.
Egyet ért vele kollégája, az a5.hu és az Autó-Motor szakírója, Farkas Péter. "Miért volt gyorsabb Alonso? Valószínűleg jobb beállításokat talált. Ugyanazért, amiért Hamilton mondjuk a Hungaroringen. Egyszer lent, egyszer fent. Nem hiszem, hogy vissza lehet vezetni egy-egy konkrét okra, hogy aktuálisan ki van jobb formában. Alonso Monzában egyenesen pusztító volt."
Megtalálta a legjobb beállítást?
A McLaren-igazgató Martin Whitmarsh, aki egész hétvégén együtt dolgozott versenyzőivel, úgy tapasztalta, Hamilton nem igazán találta az egyensúlyt.
"A pilótáinkat hallgatva Fernando nagyon nagyon magabiztosnak tűnt. Ő remekül eltalálta a beállítást. Lewis kísérletezgetett, de valójában nem jutott előrébb, két-három tizedre volt Fernandótól."