Hátrányban lesz a Ferrari és a Renault a McLarennel szemben az idei Forma-1-es bajnokságban, állítja az olasz és a francia istálló főnöke.
A 2008-as idénytől kezdve egységes elektronikai rendszert kell használniuk a csapatoknak, és mivel az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) tenderét a McLaren Electronics nyerte, az angolok készítik a kocsi agyát jelentő dobozt.
"Hogyan bízhatnék egy olyan cégben, ami kémügybe keveredett?" - idézte a német bild.de Flavio Briatore Renault-menedzsert, aki a McLaren tavalyi, kémperbeli szerepére utalt.
Kiderült, később bebizonyosodott, majd a McLaren is elismerte, titkos adatokat szerzett a Ferrari versenyautójáról. Az FIA büntetésképp kizárta a gárdát a 2007-es konstruktőr-bajnokságból és 100 millió dollárra büntette.
Jean Todt Ferrari-főnök szerint egyértelműen hátrányt jelent a beszállító, de ezen nem lehet változtatni.
"Azt szerettük volna, ha az egységes alkatrészt egy független cég építi, de el kell fogadnunk, hogy üzletileg a McLaren és a Microsoft adta a legjobb ajánlatot" - mondta az autosport.com-nak.
Todt szerint riválisuknak kedvez a szituáció: "Résen kell lennünk. A McLaren nyilvánvalóan előnyben lesz, a bajnokság elején legalábbis mindenképp".
A SECU (Standard Electronic Control Unit) egy A4-es méretű, öt centiméter vastag doboz, ami az autóba építve irányítja a kocsi összes rendszerét, illetve összegyűjt minden információt.
A Ferrari a kémügy óta mindenféle biztonsági intézkedését megszigorította, attól tartva, hogy az eset megismétlődhet.