Egymás után javítják tavalyi rekordjaikat a 2008-as autókkal a Forma-1-es pilóták. Az új gépek csak néhány hete-napja készültek el, van, aki még ki sem próbálta az ideit, de már látszik, gyorsabbak. Pedig idén nincs kipörgésgátló, sem motorfék, sem egyénileg a saját kocsihoz gyártott elektronikai rendszer.
A McLaren MP4-23-assal Lewis Hamilton Jerezben már első tesztnapján megdöntötte az istálló 2007-es csúcsát, majd szerdán márkatársa, Heikki Kovalainen Valenciában ment az előző évi rekord alá.
A finn 1:11.000-át futott, az elmúlt esztendőben itt Hamilton volt a legjobb, 1:11.120-szal.
A Ferrari szintén remekül halad az F2008 fejlesztésével, Felipe Massa valenciai 1:11.662-es és Kimi Raikkönen 1:11.189-es köre is jobb, mint a finn 1:11.847-je tavalyról.
A Toyota újonc versenyzője, Timo Glock szerint néhány körön át jobbak lesznek az új gépekkel, de amint a gumik kopni kezdenek, és jönnek a hibák, visszaeshet a teljesítményük.
A kipörgésgátló hiánya összességében nem hoz nagy változást a Forma-1-be. "Eddig azok a pilóták vannak elöl, akik tavaly is. A gyors srácok gyorsak maradtak. Látunk majd néhány hibát, de ez természetes, érdekesebb lesz tőle a verseny" - nyilatkozta Valenciában az a5.hu-nak Glock.
A spanyolországi gyakorlás csütörtök késő délután ér véget, a jövő hét végén Barcelonában folytatódik a felkészülés a március 16-án kezdődő szezonra.