További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Kétszáz kilométer/órás sebesség fölött ütközött a betonfalnak a Német Nagydíjon vasárnap Timo Glock. A Toyota-pilóta kocsijának jobb hátsó kerékfelfüggesztése a célegyenesbe kanyarodva eltört, a kerék kiszakadt, a kocsi megpördült.
A becsapódás hatalmas volt, a gép a farával ment a falnak. Glock megütötte a hátát, percekig nem tudott kiszállni a volán mögül, végül kisegítették, és elsántikált a roncstól. Ketten támogatták, majd kórházba vitték, ahol kivizsgálták, és ott töltötte az éjszakát is. Szerencsére csak elővigyázatosságból, sérülése nincs.
Pascal Vasselon, a Toyota egyik mérnöke az autosport.com-nak elmondta, még nem tudják, mi okozta a balesetet. A napokban próbálják meg kideríteni, miért engedett el a felfüggesztés.
John Howett csapatvezető a mentést végzőket kritizálta, egyértelmű, Glocknak nem szabadott volna megengedni, hogy magától szálljon ki. Gerincsérülése, csigolyatörése is lehetett volna, hasonló esetekben szinte megmozdulni sem hagyják a pilótát.
”Általában az üléssel együtt veszik ki őket, de most nem ez történt. Nem akarunk panaszkodni, de lehet, hogy megemlítjük az ügyet az FIA-nak” – nyilatkozta Howett.
Glockkal az istálló telefonon beszélt, azt mondta, jól van, és ott akar lenni az eheti teszten, Jerezben.
A német versenyzőnek idén már volt egy komoly balesete, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, Melbourne-ben, de azt is szerencsésen megúszta.