Felmentette Kimi Raikkönent a Ferrari-főnök Stefano Domenicali az Európa Nagydíj után, ahol a finn elütötte egyik szerelőjét. A csapatvezető szerint az istálló hibázott.
”Könnyű most kritizálni Raikkönent, de szerintem más a helyzet. Kiminek a csapat miatt adódtak problémái. Egy pillanattal korábban indult el, kiélezett helyzetben, amikor tankolt Heikki Kovalainen is, akivel a negyedik helyért küzdött” – idézte a gazzetta.it Domenicalit.
Raikkönen azonnal vállalta a felelősséget a gázolásért, egyszerűen korán próbált elhajtani a tankolásnál.
”A pilóta fényeket lát, pirosat, amikor dolgoznak a szerelők, villogót, amikor fel kell készülnie az indulásra, zöldet, amikor mehet” - magyarázta a Ferrari rendszerét a csapatfőnök.
Az autosport.com tudósítója megkérdezte tőle, milyen volt a lámpa, amikor Raikkönen elindult, mire azt válaszolta: ”Piros.”
A Ferrari több mint egy éve nem használ nyalókát, vagyis a versenyző sisakja elé tartott indítótáblát. Az új módszer eddig jól működött, de most a pilóta hamarabb lépett el, mint kellett volna.
Domenicali viszont megvédte: ”A legegyszerűbb összerakni a kis részleteket, és támadni őt. De itt a világbajnokról beszélünk, aki azért nem ért célba, mert tönkrement a motorja.”
A gép két körrel a boxbaleset után elfüstölt, így Raikkönen pont nélkül maradt, ugyanúgy, mint a másik ferraris, Felipe Massa a Hungaroringen. A hiba is ugyanaz lehetett, de pontosan még nem tudják, mi.
”Hogy érzékeltessem a csapat helyzetét, az embereink teljesen Raikkönen mögött állnak, a sérült szerelő többször bocsánatot kért, pedig nem is ő hibázott. Szerencsére jól van, kevésbé súlyos a baja, mint gondoltuk” – mesélt Domenicali Pietro Timpiniről, akinek a lábközépcsontja tört el.
Az olaszoknak egy tesztjük van, hogy megoldják Raikkönen gondjait: az időmérőkön mindig lemarad Massától, két hónapja nem indult a negyediknél jobb pozícióból, és ott van még a rejtélyes motorprobléma is.
A következő verseny szeptember első hétvégéjén a Belga Nagydíj lesz.