A Honda kiszáll a Forma-1-ből
Fukui Takao a világgazdasági válsággal indokolta a döntést. A megemelkedett költségek és a gépkocsik iránti kereslet visszaesése miatt kényszerül arra a vállalat, hogy kivonuljon az évente több tízmilliárd dolláros költséggel járó sportágból.
Az istálló - amely az idei szezon során 294 millió dolláros költségvetéssel szerepelt a Forma-1-ben - legutóbb a konstruktőrök versenyében az utolsó előtti helyen végzett, a pilótáknál Rubens Barrichello a 14., Jenson Button a 18. lett.
Az év elején fiókcsapatukat, a Super Agurit megszüntették anyagi okokra hivatkozva, de a távozás így is nagyon váratlan. A Honda kiválása azt jelenti, hogy jövőre - amennyiben a többi csapat marad - már csak 18 autó indul.
A japán cég - amelynek eddig 760 dolgozójától kellett megválnia, az autógyártást pedig világszerte 140 ezer darabbal csökkentette - tárgyalásokba kezd Forma-1-es csapatával annak további sorsáról, beleértve lehetséges eladását is.
Az értékesítés nagyon nehéz lesz, mert az utóbbi két év környezetvédelmi filozófiája miatt az istállónak nincsenek nagy, tőkeerős szponzorai, így kvázi az egészet szinte a nulláról kellene felépítenie egy vállalkozónak.
A visszavonulófélben lévő 37 éves Rubens Barrichello és a még csak 28 éves Jenson Button marad kocsi nélkül.
A márka a 80-as években motorjaival uralta a sorozatot, Alain Prosttal és Ayrton Sennával világbajnokságokat nyert. A gazdasági világválság hatásait viszont, úgy tűnik, csak úgy vészelheti át, ha megszabadul az évi 250 milliós eurós kiadást jelentő F1-projekttől.
Hozzájárul a távozáshoz az is, hogy 2006-os, gyári csapatkénti visszatérésük óta - előtte évekig a jogelőd BAR-csapatnak szállítottak motorokat - gyengén szerepelnek, csak egy futamot nyertek, a 2006-os Magyar Nagydíjat, Jenson Buttonnal. Az utóbbi két évben pocsékul mentek, mindössze egy dobogós helyezést értek el, Barrichellóval, az idei esős Angol GP-n.