További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Használható, de nem kötelező 2009-től a Forma-1-ben a KERS, vagyis a kinetikus energiát hasznosító rendszer, ami a kocsi mozgási energiáját tárolja el, majd adja vissza a gépnek gombnyomásra.
A mintegy 30 kilós szerkezet szinte láthatatlan, annyira titkolják az istállók, még az sem teljesen tiszta, hogyan és mikor jutnak hosszá a mintegy 80 plusz lőerőhöz.
”400 kilodzsúllal gazdálkodhatunk, ami egy körben úgy hat és fél másodpercnyi extra energiát jelent. 1-2 másodperces periódusokra próbáljuk használni, nagyjából elosztva az egész fordulóra” – árulta el a nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján a mclarenes Lewis Hamilton.
Csapatán kívül a Ferrari, a Renault és valószínűleg vetette be már az első napon a KERS-t.
Fernando Alonso is igyekezett kifejteni, hogyan kap új erőre a kocsi: ”A mérnökeink megmondják, hol kell alkalmaznunk, ehhez próbálunk igazodni. Persze lehetséges egyszerre elhasználni az egészet, de erre inkább versenyen kerülhet sor, amikor pozícióért harcolunk, és egyetlen manőverrel akarjuk végrehajtani az előzést. Az igazi haszna a futamon derül ki, mindannyiunknak új tapasztalat lesz.”
Az eddigi szabadedzéseken egyik pilóta sem szerepelt jól, Alonso a középmezőnyben, Hamilton az utolsók között végzett még a KERS-sel is.
”Egy gyors körre használjuk, még tanuljuk, hogy a hosszabb periódusokra hogyan osszuk el az erőt, nem hiszem, hogy probléma lesz” – idézte az autosport.com a tavalyi világelsőt, veleményével egyetértett a kétszeres bajnok.
A ferrarisok Melbourne-ben még nem nyilatkoztak, de Kimi Raikkönen a napokban már dicsérte a szerkezetet, és gyors is volt az első tréningen.
A BMW-nél inkább Nick Heidfeldnek lehet hasznos, tömege miatt a nagy termetű Robert Kubicánál nehezebb az autó kiegyensúlyozása.
A Brawn GP nem fejleszt KERS-t, de így is a leggyorsabbak között vannak Ausztráliában, az edzéseket megnyerő williamses Nico Rosberg még nem alkalmazta.