További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Nem jutott a célig egyik Ferrari sem az Ausztrál GP-n, mindkét piros autó műszaki hiba miatt adta föl a versenyt. Kimi Raikkönen kieséséhez kellett, hogy lekoccolja a falat, Felipe Massa gépe magától ment tönkre.
Az istállónál tudták, a megbízhatósággal gondjuk lesz, de a brazil győzelmet, a finn legalább dobogós helyet várt az idénynyitón. Kiderült, az F60-as modell sebességével is gond van.
Ennek ellenére Raikkönen és a csapatfőnök Stefano Domenicali nem tűnik ijedtnek, szemben Massával.
”Van még munkánk, de ez a pálya nem átlagos, korábban is problémáink voltak itt, aztán meg minden rendbe jött, amikor rendes pályára mentünk. Remélhetőleg most is így lesz. Ha nem hibázok, valószínűleg második lettem volna” – idézte Raikkönent az autosport.com. (Melbourne városi pálya, szemben az építettekkel.)
Domenicali valamivel realistább és óvatosabb: ”A Brawn nagyon gyors, a biztonsági kocsi nélkül eltűntek volna a messzeségbe. Gondunk van a megbízhatósággal, ezt tudtuk, de ma rájöttünk, a sebességgel is. Nem nőttünk föl a feladathoz, a saját elvárásainktól is elmaradtunk, felejthető nap volt. Malajziában kiderül, mit tudunk, én optimista vagyok”.
Változni sok minden elméletileg nem fog, a következő futamig hat nap van hátra. Massa tudja ezt, és eszerint értékelt.
”Fel kell javítanunk a kocsit, de nagyon gyorsan. Viszont amennyire én tudom, egy másodpercet lehetetlen egyik napról a másikra eltüntetni. Nem vagyok biztos benne, hogy sikerülhet, mert itt nem 3-4 tizedről beszélünk, hanem 1 másodpercről” – szerinte ugyanis ennyivel gyorsabbak a Brawn-gépek.
A Ferrari legnagyobb hibája, hogy nem képes használni a gumikat. A szuperlágyat a leghamarabb koptatja el, ugyanezt teszi a keménnyel, így meg nehéz versenyképes lenni a mindenféle abronccsal gyors Brawnnal, Red Bull-lal, BMW-vel. ”Szenvedtünk a lágy gumikon, szenvedtünk a keményeken” – ismerte el a brazil.