További Forma-1 cikkek
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
Az ausztrál GP-hétvége feljelentések, óvások és balhék miatt öt napig tartott, a második idei Forma-1-futam, a maláj sem lett rövidebb.
Szerda volt még, mikor Nico Rosberg figyelmeztette a rendezőket, a kora esti rajt kockázata, hogy monszuneső mossa el a versenyt, ezért egy órával előrébb kellene hozn. Nem sokan hallgatták meg, mint kiderült, talán érdemes lett volna: a nagydíjat felhőszakadás miatt félbe kellett szakítani, újra sem tudták indítani.
Csütörtökön mindenki meglepődött, amikor az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) újra megnyitotta a Melbourne-ben lezártnak gondolt Trulli-Hamilton-ügyet, majd többórás kihallgatás és tanácskozás után utólag kizárta az ausztrál futamról a világbajnokot, az olaszt meg visszahelyezte a pályán elért 3. helyére.
Hamar kiderült, a McLaren félrevezethette Hamiltont, az ellenőröket biztosan, igaz, ezt aznap Martin Whitmarsh csapatfőnök még tagadta.
Pénteken viszont már nyilvánosan elismerte, sőt bocsánatot kért a hazugság miatt, a bűnbaknak kiáltott sportigazgatóját, aki rászedte Hamiltont, kirúgta. A világbajnok kétségbeesetten sajtótájékoztatót hívott össze, hogy megpróbálja tisztázni magát, állította, ő is áldozat.
Közben a pályán is volt már esemény, a szabadedzéseken Nico Rosberg folytatta sikersorozatát, a Ferrari meg feltámadni látszott.
A nap végén a BMW hivatalosan is csatlakozott a Brawn-feljelentőkhöz, és közölte, a futam után, ha a diffúzorbanda előttük végez, megóvja a végeredményt.
Szombaton Nico Rosberg megint megnyerte a szabadedzést – az eddigi hatból az ötödiket –, de az időmérőn Jenson Button újra verhetetlen lett.
A BMW lépett, nem várta meg a leintést, már szombaton beadta tiltakozását a Brawn, a Toyota és a Williams ellen, amit az ellenőrök azonnal visszadobtak. Mario Theissen BMW-főnök hangsúlyozta, az ügy formalitás, ahhoz kellett, hogy az április 14-i diffúzortárgyaláson a Maláj GP eredménye is óvás alatt álljon, ne csak az ausztrálé.
A vasárnap nagyjából simán ment este hat óráig, amikor – Rosberg megmonta – leszakadt az ég, a körözés életveszélyessé vált, a nagydíjat félbeszakították, és nem is indították újra.
Jenson Button győzött, igaz, csak félpontokat osztottak, mert a verseny a háromnegyede előtt ért véget. Az angolt ez nem zavarta, idén szokásos formáját hozta a sajtótájékoztatón.
A Ferrari pilótái újra nulla ponttal végeztek, azt meg értelmetlen felezni. A csapat amit csak lehetett, elrontott, teljes káoszba süllyedt.
Lewis Hamiltonnak sem volt jó kedve, egyetlen pontjának nem nagyon tudott örülni, de sokkal jobban aggasztotta, sőt aggasztja helyzete a McLarennél. Állítólag szakíthatnak, de pontosat még nem tudni.
A következő futam két hét múlva Kínában lesz, de addig még Párizsban is összefutnak az istállók: április 14-én tárgyalja az FIA fellebbviteli bírósága a diffúzorügyet, a döntés az egész szezont meghatározza. Ha az eddig háromszor vizsgált és szabályosnak talált alkatrészek az FIA-tagok szerint is szabályosak, a Brawn tovább szárnyalhat, ha nem, Shanghajban valószínűleg kiegyenlítettebb versenyt látunk.