Tényleg lesz F1 és ellen-F1 jövőre?
További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
”Ugyanolyan szabályok minden csapatnak, az előírások stabilitása, a folyamatos költségcsökkentés a Forma-1 jövőjének lényege. Ha ezek az elengedhetetlen feltételek nem teljesülnek, és ha nem változnak a 2010-es szabályok, a Ferrari nem kívánja elindítani autóit a következő F1-világbajnokságon” – közölte kedd este az olasz istálló, jelezve, komolyan gondolja, hogy otthagyja a sorozatot.
Az ok: az FIA április végén elfogadta a 40 millió fontos költséghatáros szabályt, ami azt jelenti, ha egy csapat maximum ennyit költ autója fejlesztésére, engedményeket kap a technikai előírásokban. Nagyobb szárnyai lehetnek például, és hasonlók, pontosan mindent még le sem fektettek. A lényeg, hogy akár jobb autója is lehet kevesebb pénzből. (A motor, a bérek és az utazások költségeit nem tartalmazza a mintegy 44 millió euró.)
A hét végén a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso már jelezte, nem akarnak ebben részt venni, a kétosztályos F1 nekik nem tetszik. Hamar csatlakozott a Ferrari, Max Mosley FIA-elnök még múlt héten kijelentette, a széria nélküle is sikeres lesz. A Renault szerdán szólt, ők sem indulnának.
A Ferrari az egyetlen, amely az F1 eddigi 60 szezonjában mindig ott volt, a legtöbbszörös bajnok és futamgyőztes. Bernie Ecclestone Mosleynak replikázva kijelentette, maradnia kell, mert nélküle nincs Forma-1.
Az ügy komolynak tűnhet, mivel május 29-én lezárul a nevezési határidő a 2010-es F1-szezonra, mégsem kell attól tartani, jövőre csak a három gyáraktól független csapat, a Williams, a Force India és a Brawn GP meg az új jelentkező USF1, Lola, illetve Aston Martin indul benne.
Ecclestone gyorsan kimondta, a feleket megállapodásra lehet bírni, ezért nem kell izgulni. (A határidők kitolása ebben a sportban megoldható.)
Mosley és a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo hamarosan találkoznak, hogy elsimítsák az eltéréseket, igaz, a gazzetta.it már tudja, mi lesz, ha a tárgyalás eredménytelenül zárul: a Ferrari, a Toyota, a Renault, a BMW és a Mercedes az FIA-tól független sorozatot indít, mindenki három autót nevez, és a harmadik Ferrarit Valentino Rossi fogja vezetni.
Az értesülést senki nem erősítette meg, az egész kivonulósdi vihar egy kiskanálnyi vízben. Ha nem is holnap, de meg fognak állapodni, és ahogy Ecclestone utalt rá, mindenki boldog lesz.