A BMW bejelentette, otthagyja az F1-et

2009.07.29. 11:32
A gyenge eredmények, a költségek, illetve a KERS elvetése miatt távozik az istálló az év végén. A gyárnak valószínűleg nem éri meg a fenntartása.

Megerősítette a korábbi sajtóértesülést a BMW szerda délelőtti sajtótájékoztatóján: Forma-1-es csapata az év végén kiszáll a Forma-1-ből. A legfőbb ok, hogy idén várakozáson alul teljesít az istálló.

A 2006-ban kezdődött projekt szerint idén a világbajnokságért kellett volna küzdenie, de pilótái nincsenek az első tízben a ponttáblázaton.

”Három év kellett, hogy élcsapattá váljunk, sajnos ebben az évben nem sikerült megfelelnünk a követelményeknek” – idézte az autosport.com Dr. Klaus Draegert, a BMW elnökségi tagját.

A német gyár 2000-ben a Williams motorszállítójaként csatlakozott újra az F1-hez mintegy 15 év kihagyás után, 2005-ben felvásárolta a Saubert, a következő szezontól saját istállóval indult. Minden jól ment, Robert Kubica tavaly megszerezte a team első futamgyőzelmét, majdnem az utolsó futamig esélye volt a vb-címre.

kubicabmw

Idén erősen kezdtek, Ausztráliában Kubica nyerhetett volna, de a hajrában ütközött, kiesett, ami meghatározta a következő versenyeket. Nem sikerült megismételni a melbourne-i formát, egyre hátrébb csúsztak az edzéseken, Nick Heidfeldnek jó pillanata sem volt.

Szerdán Mario Theissen, aki 10 éve vezette az F1-projektet, tudomásul vette felettesei határozatát: ”A cég szempontjából megértem a döntést, megpróbáljuk odatenni magunkat az utolsó néhány futamon”.

A BMW folyamatosan használta az F1 újításait utcai autóiban, de legalábbis próbálkozott átvenni azokat. Theissen tavaly Budapesten elmondta, a KERS a fő irányvonal a hibrid technológia bevezetésében, minden áron azt akarják, a Forma-1-ben lehessen fejleszteni.

Idén a Renault-val, a McLarennel, a Ferrarival el is készítették, de június elején az istállók többsége úgy szavazott, nem akarja használni, így jövőre szinte biztosan tiltott eszköz lesz. Ezzel talán legnagyobb célját veszítette el a gyár.

Az F1-projekt nagyon drága volt, rengeteg embert foglalkoztatott két helyen, Münchenben és Hinwilben. Dr. Klaus elmondta, mivel csak hétfőn döntötték el, kiszállnak, nem tudják még, mi lesz az alkalmazottakkal és az infrastruktúrával.

A BMW háromnegyed éven belül a második csapat, ami hirtelen otthagyja a Forma-1-et, tavaly decemberben a Honda távozott, ebből alakult később a jelenleg vb-éllovas Brawn GP.