A 17-es kanyarban ütközz, ott nincs daru
További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Előre kitervelten csalhatott a tavalyi Szingapúri Nagydíjon a Renault, értesült az autosport.com, ami megszerezte az ügyben érintettek nyilatkozatait.
A weboldal úgy tudja, a nyomozást Nelson Piquet, a volt Renault-pilóta Nelsinho Piquet apjának fülese indította el, amikor a magyar futam napján megkereste az FIA-elnök Max Mosleyt, és beszámolt neki a történtekről.
A volt háromszoros világbajnok állította, fia szándékosan karambolozott Szingapúrban, a 14. körben, mert az istállófőnök Flavio Briatore és a főmérnök Pat Symonds erre utasította. Július 26-án értesítették a szövetséget, a kis Piquet 30-án járt a párizsi FIA-központban, ahol vallomást tett a történtekről.
A hungaroringi volt Piquet utolsó versenye a Renault-nál, gyenge eredményeire hivatkozva kirúgták. A tehetség állítja, a szingapúri technikai tanácskozás után Symonds és Briatore félrehívta, megkérték, ütközzön a 13. vagy a 14. körben, nem sokkal csapattársa, Fernando Alonso tankolása után.
A baleset helyét is kijelölték, a 17-es kanyarban kellett megtennie, mert tudták, ott nem volt daru, így mindenképpen biztonsági autó kellett a roncs elszállításához.
Piquet pontosan ezt tette, olyan keményen verte a falnak a Renault-t, hogy az darabokra tört. Neki nem esett baja, de a futamot lelassították, Alonso a többiek boxkiállása miatt sokat jött előre, majd a nagydíj kétharmadánál élre állt, és nyert.
Az Autosport szerint a kétszeres bajnok nem volt cinkostárs, fogalma sem volt, győzelmét megtervezték, derül ki az FIA jelentéseiből, amiket a szeptember eleji Belga GP-n készítettek. Ügyvédek jelenlétében hallgatták ki az egész csapatot, Symonds elismerte, a szándékos karambol lehetősége felmerült, de csak komolytalanul, ráadásul Piquet ötlete volt.
Briatore azt vallotta, az istálló ”a Piquet-család bosszújának áldozata”, amiért elküldték a fiút.
Ennek ellentmond a futam rádiós beszélgetéseinek felvétele, amikor a mérnökök furcsállták Alonso még a tervezettnél is korábbi tankolását, ám Symonds ellenkezett: ”Nem, nem, rendben lesz”.
Az olasz Autosprint szerint Piquet autójának számítógépes adatai is bizonyítják, valami nem volt rendben: a 17-es kanyarban, amikor megcsúszik az autó, a pilóta gázelvétellel próbál korrigálni, Piquet kiesése körében viszont a csúszás ellenére nem vette le a lábát a gázról, folyamatosan gyorsított.
Állítólag utána a mérnöke kérdezte is, miért csúszott ki, de ő annyival intézte el, elvesztette az uralmat a kocsi fölött.
A Motorsport Világtanács szeptember 21-re idézte meghallgatásra, illetve tárgyalásra Párizsba a Renault-t, ami az ítéletig, vagyis az ügy lezárulásáig nem kommentálja a történteket.