Mérnöke vallomásától függ a Renault

2009.09.15. 12:19 Módosítva: 2009.09.15. 12:19
Sértetlenséget ajánlott a Szingapúr-balhéban Pat Symondsnak az FIA, vallomása ellenében nem bünteti a szövetség, aminek koronatanúra lehet szüksége: nincs elég bizonyíték se a Renault, sem Piquet ellen.

Vádalkut és azzal járó büntetlenséget ajánlott az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) Pat Symonds Renault-mérnöknek, ha elárulja az igazságot a Szingapúr-botrányban. A szövetség egy másik főszereplőnek, a szándékosan karambolozó Nelsinho Piquet-nek már korábban megadta ezt a lehetőséget, a pilóta élt is vele: azt vallotta, Flavio Briatore csapatfőnök és a főmérnök Symonds vették rá, csaljanak a tavalyi futamon.

Az autosport.com értesüléseiből az derül ki, Briatore egyetlen szövetségese, Symonds az első kihallgatástól kezdve arra játszott, tegyék koronatanúvá: a felügyelőknek csak azt árulta el, a tanácskozás Briatore, Piquet és közte megtörtént, a szándékos karambol felmerült, Nelsinho vetette föl.

A többi lényeges kérdésre, például, hogy mi hangzott el pontosan, nem felelt, nem is tagadta, információkat hallgat el. Sőt, nyíltan megmondta, arra számít, az FIA sértetlenséget ajánl neki, ha elmondja, amit tud.

A hét elején ez megtörtént, bár nem tudni biztosan, de valószínűleg elfogadta, így koronatanú lehet a jövő hétfői tárgyaláson, amikor a Renault-nak, vagyis immár egyedül Flavio Briatorénak kell felelnie a gyanúsításokra.

A cég és a menedzser beperelte az őket állítólag tönkretenni akaró Nelsinho Piquet-t és apját, a volt háromszoros világbajnok Nelson Piquet-t: szerintük exversenyzőjük hazudott, amikor azt mondta, főnökei tervelték ki a csalást és vették rá őt a végrehajtására annak fejében, hogy meghosszabbítják a szerződését.

Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy az FIA-nak nincs elég információja, hogy még egy szereplő vallomása nélkül bármelyik félre rá tudja bizonyítani a vétkességet, vagyis Symonds nyerő helyzetbe kerülhetett: az ő szavaitól függ, Piquet vagy Briatore és a Renault viszi el a balhét.

A sportperben a Motorsport Világtanács dönt, aminek 26 tagja fog szavazni a büntetésről, miután mindkét felet meghallgatta, a körülményeket megvizsgálta szeptember 21-én.

Az FIA-elnök Max Mosley azt mondta, az effajta csalásnál - ha tényleg így történt, és befolyásolták a futam kimenetelét - súlyosabb nincs, vagyis a vétkes a legkeményebb büntetésre számíthat. A Renault esetében ez a Forma-1-ből való kizárást jelentené.