Ennél tisztább csapatutasítást nem láttam

2010.07.25. 17:59 Módosítva: 2010.07.25. 18:00
A Red Bullnak nem tetszett a Ferrari menővere, amivel Massa helyett Alonso nyerte a Német GP-t. A pilóták tagadnak, a FIA büntetett.

Kiakadt a Ferrari csapatsorrendnek látszó manőverén a Red Bull-főnök Chris Horner: a német futamon az olaszok szándékosan alakították ki az Alonso-Massa sorrendet, a brazil elengedte a spanyolt.

"Valószínűleg ez volt a legegyértelműbb utasítás, amit valaha láttam, főleg, hogy még elnézést is kért a csapat a pilótától" - nyilatkozta a BBC-nek Horner.

Az FIA vizsgálta az ügyet, a leintés után két Ferrari-menedzsert raportra hívtak a felügyelők, az istállót százezer dollárra büntették, az esetet továbbították a Motorsport Világtanácsnak, ami még tovább büntethet.

"Kíváncsi vagyok, mire jutnak a bírák, mert olyan tiszta volt, mint 2002, ami miatt a szabályt megalkották. Az előírások nagyon tiszták, a csapaton belüli sorrend kialakítása nem megengedett, ez viszont pont úgy nézett ki" - utalt még a pénzbüntetés előtt a Ferrari klasszikus esetére, amikor nyolc éve az Osztrák GP-n Rubens Barrichello az utolsó métereken engedte el Michael Schumachert.

Akkor a Ferrarit egymillió dollárra büntették, bevezették a szabályt, miszerint "utasítás, ami befolyásolja a verseny végeredményét, tilos".

A Red Bullnak egy hónapja abból adódott prblémája, hogy hagyta versenyezni két pilótáját, Mark Webber és Sebastian Vettel egymást ütötte ki Törökországban. "A mi pilótáink versenyezhetnek egymással" - jegyezte meg most Horner.

Massának a futam kétharmada után mérnöke, Rob Smedley szólt be rádión: "Alonso gyorsabb nálad, megértetted?". Massa néhány kanyar múlva elengedte a spanyolt, mire Smedley reagált - "jó srác vagy, elnézést".

Az épp egy éve a Hungaroringen súlyosan megsérülő braziltól a sajtótájékoztatón megkérdezték, mit jelentett ez a beszélgetés. "Nem hiszem, hogy bármit is hozzá kellene fűznöm" - felet.

Később tagadta, bármire is kérték volna: "Természetesen nincs nálunk sorrend. Csak csinálod a dolgod, és ha úgy nem megy, a csapattal kezdesz törődni. Az istállóért dolgozunk, az a legfontosabb".

Alonsónak felvetették, nem szégyelli-e a történteket. "Az istállóért és az istállónak dolgozunk, láttunk már idén karambolt társak között. A Ferrarinak ma 42 pont került a zsebébe, ezért vagyunk itt" - válaszolta a spanyol.