A FIA keményít, Spában lassulhat a Red Bull

2010.08.05. 09:11
Az első szárny vagy az autó fenéklemeze lehet különleges a Red Bullon és a Ferrarin, a következő futamon szigorítják az ellenőrzést. Látványos lebukás biztosan nem lesz.

Veszíthet előnyéből a Red Bull és Ferrari a következő futamtól, a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) a Magyar GP után közölte az összes csapattal, Belgiumban szigorítja az első légterelő ellenőrzését.

A Hungaroringen a McLaren és a Mercedes hivatalosan kérte a szövetséget, tisztázza a szabályokat, mert szerintük két ellenfelük nagy terhelésnél meghajló szárnyat használ, ami jóval nagyobb leszorító erőt ad a kanyarokban, így legalább tizedmásodperceket jelent körönként.

A Red Bull tagadja, hogy bármi illegálisat használna, autója a német és a magyar futam vizsgálatán is átment, de a FIA 50 helyett 100 kilogrammos terheléssel fogja ellenőrizni a vezetőszárny oldalelemeinek rugalmasságát.

Az autosport.com úgy tudja, az autó alján található rögzítéseket és kapcsolóelemeket is megvizsgálják, mert egy másik elmélet szerint ezek hatására hajlik meg a szárny nagy sebességnél.

A McLarennél és a Mercedesnél sejtik, hogy működik a rendszer, de mindenképp tudni akarják, mert ha legálisnak bizonyul, meghatározó lesz a jövő évi autók építésénél.

Elképzelhető, hogy a közönség az egész sztoriból szinte semmit nem tapasztal majd, mert a Red Bull és a Ferrari is tisztában lehet vele, mennyit bír ki a szárnya, és ha a megnövelt erőhatás alatt kiderülne az ügyeskedés, egyszerűen visszateszi a régi légterelőket Spára. Annyit tapasztalhatunk, hogy az RBR nem lesz kivételesen gyors, a Ferrarit meg befogja a jelenleg lemaradásban lévő McLaren.

Az okos szárnyakat fényképekről vették észre szakértők, és fordultak a FIA-hoz magyarázatért.

A Red Bull fölényesen nyert a Hungaroringen, hatodik győzelme volt idén 12 versenyből. Időmérőn még meggyőzőbb, 11-szer szerezte meg a legjobb rajthelyet.

Ki lesz a bajnok?