Veszíthet előnyéből a Red Bull és Ferrari a következő futamtól, a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) a Magyar GP után közölte az összes csapattal, Belgiumban szigorítja az első légterelő ellenőrzését.
A Hungaroringen a McLaren és a Mercedes hivatalosan kérte a szövetséget, tisztázza a szabályokat, mert szerintük két ellenfelük nagy terhelésnél meghajló szárnyat használ, ami jóval nagyobb leszorító erőt ad a kanyarokban, így legalább tizedmásodperceket jelent körönként.
A Red Bull tagadja, hogy bármi illegálisat használna, autója a német és a magyar futam vizsgálatán is átment, de a FIA 50 helyett 100 kilogrammos terheléssel fogja ellenőrizni a vezetőszárny oldalelemeinek rugalmasságát.
Az autosport.com úgy tudja, az autó alján található rögzítéseket és kapcsolóelemeket is megvizsgálják, mert egy másik elmélet szerint ezek hatására hajlik meg a szárny nagy sebességnél.
A McLarennél és a Mercedesnél sejtik, hogy működik a rendszer, de mindenképp tudni akarják, mert ha legálisnak bizonyul, meghatározó lesz a jövő évi autók építésénél.
Elképzelhető, hogy a közönség az egész sztoriból szinte semmit nem tapasztal majd, mert a Red Bull és a Ferrari is tisztában lehet vele, mennyit bír ki a szárnya, és ha a megnövelt erőhatás alatt kiderülne az ügyeskedés, egyszerűen visszateszi a régi légterelőket Spára. Annyit tapasztalhatunk, hogy az RBR nem lesz kivételesen gyors, a Ferrarit meg befogja a jelenleg lemaradásban lévő McLaren.
Az okos szárnyakat fényképekről vették észre szakértők, és fordultak a FIA-hoz magyarázatért.
A Red Bull fölényesen nyert a Hungaroringen, hatodik győzelme volt idén 12 versenyből. Időmérőn még meggyőzőbb, 11-szer szerezte meg a legjobb rajthelyet.