Csak nehogy túl sokat előzzenek az F1-ben

2011.01.24. 15:52
A Red Bull -és a McLaren-főnök sem akarja, hogy túlzásba vigyék az előzéseket a Forma-1-ben az új segédeszközökkel.

A Red Bull-os Adrian Newey és a mclarenes Martin Whitmarsh is óv attól, hogy a Forma-1-ben idén túl sok előzés legyen, de biztosak benne, a KERS és az állítható szárny együttes használatát nem fogják túlzásba vinni.

Egy év után visszatér a gombnyomásra plusz lőerőket biztosító KERS, az F-csatornát felváltó, menet közben módosítható hátsó légterelő pedig még annál is hatásosabb fegyver lehet az F1-ből általában hiányolt előzésekhez. Meg kell viszont akadályozni, hogy túl sokat előzzenek.

"Az egész előzéskérdést túllihegik, ha egy előzés nehéz, akkor egyben emlékezetes is. Ha a versenyzés NASCAR-szerű szélárnyékozásba megy át, az nekem már kevésbé vonzó" - nyilatkozta Newey az Autosportnak.

Whitmarsh, aki a csapatszövetség FOTA elnöke is, biztosra veszi, a FIA nem fogja hagyni, hogy ilyen helyzet kialakuljon: a szárnyat a pálya egyetlen pontján lehet majd állítgatni, és csak akkor, ha a versenyfelügyelőség engedélyezni. Vagyis ha azt tapasztalják, egy pályán túl könnyű előzni, módosíthatnak a feltételeken, például úgy, hogy egy helyett csak félmásodperces lemaradás esetén engedik bekapcsolni.

"A lényeg, hogy lehetővé tegye, de mégse túl egyszerűvé az előzést. Ha az már annyira könnyű, hogy másodikként akarnak menni az utolsó körre, a dolog problémássá válik" - mondta Newey.