Malajziában jöhet az oda-vissza előzgetés

2011.04.06. 18:06

"Sepangban a két egyenes egymás után van, vagyis ha gyorsabb vagy, mint az előtted haladó, inkább meg sem próbálod megelőzni az első egyenesben, hanem olyan közel kerülsz, amennyire csak lehet, aztán a másodikban szépen elmész" - vázolta Felipe Massa a helyes előzési stratégiát a hétvégi Malajziai Nagydíjra.

A mozgatható hátsó szárnynak itt sokkal jobban kell érvényesülnie, mint Ausztráliában, főleg, ha mindkét egyenesben lehet majd használni. Massa szerint csak a célegyenesben kellene engedni, mert különben túl könnyű lesz majd lehagyni a másikat, de épp ez vezethet az eddiginél sokkal látványosabb versenyzéshez.

Ha ugyanis valaki mellett már az első egyenesben elmennek - esetleg direkt elengedi a támadót -, a következőben esélye lesz azonnal visszatámadni, és visszaszerezni a pozíciót.

A FIA még nem közölte, hol lehet majd bekapcsolni a magasabb végsebességet eredményező eszközt, de a várakozások szerint mindkettőben engedélyezni fogják. A szerkezet melbourne-i kudarca után - nem volt előzés - már nehéz jósolni, de a dupla lehetőség valószínűleg tényleg változatos és izgalmas futamhoz vezetne.