Ecclestone szilikonos szépségek között, Lauda, mint fénykorában, Vettel kocsit tol
További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
A Forma 1-es Osztrák Nagydíjat 26-szor rendezték meg, a pálya már kétszer is visszavonult az F1-es futamoktól, legutóbb 2003-ban bontottak szerződést az Österrechringgel. A hétvégén Red Bull Ringként nyitott újra, az energiaital gyár megvette, felújította és újra F1-képessé tette.
A pályához kis falvakon és szűk utakon keresztül vezet az út, autóval Pestről öt-hat óra alatt lehet odaérni. Az akkreditálás után kis történelemórát és bemutatót tartottak a létesítményről, majd több programon keresztül ismerkedhettünk meg az új sportközponttal. Van itt offroad- , bmx- és 4x4-es tesztpálya is.
A legnagyobb érdeklődést természetesen az F1-es rész vonzotta, azon belül is a Porsche Carrera GTS-el megtett próbaút volt a legsikeresebb időtöltés. Napközben folyamatosan körözött a pályán egy londoni emeletes busz is.
Aki épp nem járműben volt, nézegethette a kiállított autókat, a régi klasszikusokat, mint Schumacher, Hakkinen vagy Senna egykori gépe. A boxutcában ki lehetett próbálni, mekkora feladat egy kerékcsere. (Thomas Morgenstern osztrák síugrót nem lehetett megverni, mindenkire másodperceket vert.)
Délután gurultak ki a történelmi versenyautók, az F1 Historic Race látványos és élvezetes volt, jól ki lehetett venni a Forma-1 fejlődését. Nem csak az autók voltak korosak, de a pilóták is, volt, akinek a járással gondjai voltak, de a volán mögött mégis elképesztőt nyújtott.
A futam után igazi show következett, a boxutcában készülődött a Red Bull és a Toro Rosso csapat, illetve Niki Lauda és Gerhard Berger, a két legjobb osztrák F1-pilóta. Vettel Webber mellé ült be egy Porsche Carreraba, hogy együtt induljanak a legendás pilóták futamán. Nem vették komolyan, amikor egy öreg autó lerobbant, Vettel kiszállt, és elsőként segített betolni.
Végül Niki Lauda nyerte a versenyt egy átalakított SLS Mercivel. Ő nagyon keményen nyomta neki, előzött, küzdött, mint fénykorában. Berger a Red Bull Nascar-autójával indult, és próbálta pályán tartani. Voltak gondjai rendesen, a nedves aszfalton még az egyenesben is küzdött a szörnyeteggel.
Közben feltűnt az aszfalton Bernie Ecclestone, az F1-főnök a nap egyik legviccesebb jelenetét mutatta be: az egyik osztrák tévé szilikonmellű cicababáinak kellett nyilatkoznia. Nem volt szívbajos, beállt a két szépség közé és pózolt. (A csajok 5:10-től a felső videóban és a képen.)
Vettel később a Forma-1-es autójával is ment, tiszteletkört. A világbajnoknak nagyon tetszett a pálya, elmondta, közel áll hozzá, mert gyerekkorában sokszor jöttek ide szurkolni. Szeretné, ha újra rendeznének itt F1-futamot.
A Red Bull Ring újbóli F1-es tagsága egyelőre nem szerepel Ecclestone tervei közt, de dicsérte, szerinte is tökéletes állapotban van. Az igazi próbák persze a megnyitó után várnak rá, hamarosan a német túrakocsi bajnokság avatja fel.
A legfontosabb nekünk persze az, hogy Ecclestone állította, semmiféle negatív hatása nem lenne a Magyar Nagydíjra, ha a Forma-1 újra visszatérne Ausztriába.