A Las Vegas-i ovál a katasztrófa receptje
"Ilyen pályán versenyezni túl gyors és túl veszélyes. Ha 370-nel mész átlagban, centikre egymástól, ez a katasztrófa receptje" - nyilatkozta a sydney-i Triple M rádiónak Will Power ausztrál Indycar-versenyző, aki vasárnap túlélte a Dan Wheldon életét követelő Las Vegas-i tömegbukást.
A 13-szoros futamgyőztes, a pontversenyben idén és tavaly is második pilóta szerint a rövid oválpálya vonzza a bajt: "Az elmúlt években mindig szót emeltem, ha ezekre a másfél mérföldes, nagyon döntött superspeedwayekre kellett mennünk, mert itt alakul ki az effajta szoros mezőnyverseny. Csak egy pici hiba valakitől, és nem lehet jó vége".
Vegasban 15 autó ütközött egy kis koccanás miatt, Wheldon meghalt, másnak nem lett baja, ami a roncsokat látva hihetetlen. Power is azt gondolta, vége.
"Néhány éve versenyzek ezeken az oválokon, a rémálmom, hogy repülök, és a kerítésben végzem. A kerítés megsemmisíti a kocsit és a benne ülőt, nagyon komoly balesetek történtek már így. Most én is azt gondoltam, ennyi volt, megyek a kerítésbe. Először viszont az aszfaltra érkeztem, aztán a falnak csapódtam, és lángokat láttam, többre nem emlékszem. Sajnos Dant a kerítés fogta meg, ez ölte meg" - mondta a 30 éves klasszis.
A héten már az ötszörös NASCAR-bajnok Jimmy Johnson is kifogásolta az indycaros oválversenyzést, szerinte nem szabadna hagyni a nyitott kerekű autókat ilyen pályán indulni.
Power úgy gondolja, a többmérföldes oválokkal, mint Indianapolis, nincs gond, de a rövidek, amiben szinte végig egy nagy döntött kanyaron mennek, túlzottan veszélyesek.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.