Keményen beszólt a bahreini futam után Michael Schumacher a gumiszállító Pirellinek, azért kritizálta az abroncsokat, mert azokon szerinte nem lehet 100 százalékon vezetni egy F1-kocsit, és a mezőny jelenleg úgy poroszkál, mint a biztonsági autó. Paul Hembery Pirelli-főnök azonnal megvédte gumijaikat, és most csatlakozott Schumacher mercedeses csapattársa, Nico Rosberg és Mark Webber is a Red Bulltól.
"Pályánként változnak az erőviszonyok, máshol más autók jobbak ugyanazokon a gumikon, nagy mérnöki kihívás rájönni, hogy miért, illetve alkalmazkodni a körülményekhez. Kulcskérdés a sikeres szezonhoz, ezért azon dolgozunk, hogy mindenkinél előbb megfejtsük ezeket a kérdéseket - idézte az Autosport Rosberget, aki Kínában győzött. - Személy szerint én azt gondolom, mindez nagyszerű, és jót tesz a szezonnak. Négy futam, négy győztes, teljesen vegyes eredmények, nem is lehetne jobb a Forma-1. Rengeteg az előzés is a gumikopásból adódóan, izgalmasak a nagydíjak. A gumikérdés egyáltalán nem gond, sőt, jó és érdekes."
Vagyis Rosberg véleménye teljesen ellentétes Schumacherével, csakúgy, mint Webberé.
"A gumik mindig is fontosak voltak, csak a múltban kevésbé volt büntető, ha nem figyeltél rájuk eléggé. Most nagyon ott kell lenned, ha nem, az sokba kerülhet. Mivel mindenkinek egyforma ez a dolog, nem lehet mást tenni, mint megpróbálni megoldani. Vezetni, és kihozni a legjobbat abból, amink van" - magyarázta az ausztrál.
Schumacher fénykorában a Bridgestone keményebb keverékeket gyártott, ezek nehezebben koptak el, így - ahogy Webber is megjegyzi - kevesebbet kellett törődni azokkal.
"Mindannyian gyorsabb köröket és tartósabb gumikat szeretnénk, mint régebben, de valljuk be, azokkal a versenyzés nem volt ennyire izgalmas. Jelenleg a nézők nagyon jól szórakoznak, nagy show a Forma-1, hogy végül is a gumik miatt vagy sem, a lényeg, hogy az."
Schumacher másfél hete állította, nem csak neki, szinte mindenkinek baja van az abroncsokkal, de eddig riválisai közül ezt senki nem erősítette meg, sőt.