![Megvan a magyar küldöttség első érme: Muhari Eszter drámai fordítással harmadik női párbajtőrben](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57490/574903/57490351_4252339_fbef88c68a0393b9406933a0f85ee08d_wm.jpg)
Mielőbb le akarja zárni a Monacóban kipattant résbalhét a FIA: a Red Bull fenéklemezének két sarkánál van egy-egy nyílás, ami a Ferrari, a McLaren és a Mercedes szerint szabálytalan. Az Autosport úgy tudja, az istállók fontolgatták, hogy megóvják a futam végeredményét.
Mivel Mark Webber nyert, a szezon leghíresebb versenyének megóvásából nagy botrány lett volna, ezért a három istálló úgy döntött, inkább a szövetségtől kér mielőbbi magyarázatot. A szabályokban ugyanis le van írva, hogy nem lehet lyuk a fenéklemezen, a Red Bullokon ezzel szemben a két hátsó kerék előtt van egy-egy nyílás, ami nem minősíthető másnak.
Az RBR állítja, a lemez kialakításáról tud a FIA, és rá is bólintott, ami kétségtelen, mert Monacóban engedte elindulni az autókat.
A rések fontosak, stabilizálják a légáramlást a hátsó kerekek előtt, a levegő átmegy rajtuk, és növeli a leszorító erőt.
A FIA egyik szóvivője megerősítette, 48 órán belül döntenek az ügyben, mert kétségtelen, hogy többen többféleképpen értelmezik a szabályt, és a szervezetnek állást kell foglalnia.
"A Red Bullt még nem szólították fel semmire, hogy bármin is változtasson az autóján, de az biztos, hogy eltérés van a szabálymagyarázatok között, amit tisztázni akarunk" - nyilatkozta a sajtóreferens.
A Red Bull Bahreinben alkalmazta először a lyukas fenéklemezt, a futamot Sebastian Vettel nyerte. Utána Barcelonában nem mentek jól az autói, de vasárnap Webberrel újra elsők lettek, és vezetik a világbajnokságot a konstruktőrök között.