A szezon feljelentgetéseiről és technikai módosításairól beszélt Ross Brawn és Martin Whitmarsh, a Mercedes, illetve a McLaren csapatfőnöke, ám állítják, az évad további része nem ezekről fog szólni.
Idén eddig több kisebb balhé volt, kezdődött a Lotus állandó hasmagasságot biztosító rendszerének még szezon előtti betiltásával, majd jött a Merci F-csatornája, ami miatt feljelentette az RBR és a Lotus, de a FIA szabályosnak találta. Közben a Mercedes a McLaren és a Red Bull kipufogórendszerét, valamint a Renault motorbeállításait kifogásolta, de ez a dolog nem jutott feljelentésig. Végül Monacóban jött a Red Bull lyukas padlólemeze, majd Kanadában az aerodinamikai előnyöket biztosító kerékagya, mindkettőt ejtenie kellett a FIA közbeavatkozására. (Vettel ezek nélkül is megszerezte a pole pozíciót Montrealban.)
"Mindig is kopóként lestük, hogy mit csinál a másik, az F1-nek szinte saját belső rendőrsége van. Gondoljanak a dupla diffúzorra, amit megtámadtak (és betiltottak), ez itt így megy - nyilatkozta Brawn az Autosportnak. - Az utóbbi időben összejött pár incidens, mert az istállók folyamatosan vizsgálják a riválisok autóit. A hosszú objektíves digitális kamera előnye, hogy jól látjuk, hogy néz ki az ellenfelek gépe. Mindez a modern F1 része, biztosnak kell lenned, hogy nem maradsz le egyetlen fejlesztésről sem, csak mert máshogy értelmezed a szabályokat. Ha meg nem értesz vele egyet, tisztáztatnod kell a FIA-val, és megpróbálni megérteni, hogy működik."
A számos idei eset ellenére Whitmarsh most arra számít, rendeződik a helyzet: "Nem hinném, hogy sok kérdéses megoldással fogunk találkozni, bár az ember mindig azon morfondírozik, hogy lehet értelmezni az előírásokat. Minden istálló a határokat feszegeti, aztán ránéz a FIA, és megváltoztatja az irányvonalakat. Nem várok nagy dolgokat ezen a téren idén, a saját programunkra koncentrálunk, nem a többiekére".