Bernie Ecclestone gondolkodik a Hungaroring megváltoztatásán
További Forma-1 cikkek
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
- Verstappen Ruandában vette át a világbajnoki trófeát, Micheliszt és Kisst is díjazták
- Fernando Alonso harmadik világbajnoki címről álmodik
- Michael Schumacher zsarolói közül ketten is bűnösnek vallották magukat
- Verstappen újabb címvédésére és Pérez F1-ben maradására sem érdemes most fogadni
A Hungaroring Forma-1-es szerződésének meghosszabbításán dolgoznak a pálya vezetői, hétvégén Abu-Dzabiban Gerstl Péter találkozik is Bernie Ecclestone F1-főnökkel, hogy tárgyaljon ennek lehetőségeiről és feltéleiről.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnöke hétfőn a Digi Sport vendége volt, és a következőket mondta a témában.
„A spanyol és a német futam nyilvánvalóan megmarad, persze nem biztos, hogy kettő is. Szerintem Belgium és Silverstone kirobbanthatatlan, miként a két olasz futam is. Franciaország bejelentkezett, Ausztriában a Red Bull Ringen van mozgás, és Zágrábban is épül a pálya. Az utóbbiak miatt kellene gyorsan reagálnunk. Ha csak a pénz számítana, nem lennénk versenyben, a mi jogdíjunk szinte a legalacsonyabb” - árulta el Gyulay. Az nem világos, hogy milyen két olasz futamra gondolt, jó 15 éve csak Monzában van versenyük, ahogy évek óta Németországban is csak egy GP-t rendeznek, Hockenheim és a Nürburgring váltja egymást. Egy jó hónapja az is hivatalossá vált, hogy jövőre már Spanyolországban is csak egy verseny lesz, Barcelonában, Valencia kimarad.
A Hungaroring szerződése 2016-ig él, 2013-ban szeretnék aláírni a 2021-ig szóló hosszabbítást. A pályafejlesztési tervet novemberben terjesztik be, összege egymilliárd fölé nőhet.
„A mai épületek, aszfalt, nyomvonal viszont nem lesz elég, ha 2016 utánra is szeretnénk hosszabbítani. Kell például egy új sajtóközpont. Azt nem tudom, hogy gyorsabb pálya kell-e, Ecclestone úr gondolkodik a változtatásokon, hétvégén Abu-Dzabiban találkozik a képviselőnkkel nyomvonaltémában. Nagyon jó lenne még egy előzési zóna, hogy izgalmasabbá váljon a verseny.”
A teljes költségvetési tervezet meglesz hamar. "Egy újabb előzési zóna még növelné a ráfordításokat. November végére előterjesztjük a pontos összeget, mint feltételt ahhoz, hogy hosszabbíthassunk 2016 utánra is, és úgy látom, megvan a szándék a hosszabbításra 2021-ig Ecclestone részéről is. Óriási eredmény lenne, ha mi tudnánk ezt először megtenni az európai pályák közül, és jövőre leszerződhetnénk a folytatásra” - mondta Gyulay.
Az előzési zóna létrehozásához át kellene építeni a pályát, bele kellene tervezni még egy egyenest. Egyelőre nem tisztázott, hogy ezt a nyomvonal melyik pontján lehetne elvégezni, igaz egyelőre az sem biztos, hogy Ecclestone ezt szeretné. Hétvégén Abu-Dzabiban sok minden kiderülhet.
Az elnök-vezérigazgató az előnyeinket is vázolta: „Ott a Nürburgring kálváriája, ahol 500 millió eurót költöttek a pályára, az EU is vizsgálja, a projekt megbukott: felturbóztak úgy egy pályát, hogy a pénz sosem jön vissza. Ez sem jó irány tehát. Optimális ráfordítás szükséges a magyar pályára, semmi szükség a csilivilire, úgysem tudunk ebben Sanghajjal vagy Abu-Dzabival versenyezni. Lehet előnyt kovácsolni abból, hogy nekünk egy békebeli retróringünk van, fő erősségünk a futamok kitűnő szervezettsége, Budapest közelsége, a verseny kedveltsége és a jó időpont nyáron.”
Bizonyos módosításokat a lehetséges hosszabbítástól függetlenül el kell végezni: „Saját erőből jövőre új ambulanciát építünk. Aztán a minimum, hogy a teljes pályacsíkot fel kell újítani, aszfaltozni, az összes rázókövet cserélni, leaszfaltozni a bukótereket. Ez körülbelül egymilliárdba kerülne".
A 2013-as versenynaptár megvan, egyelőre 19 futammal. Úgy volt, hogy New Jersey is kap nagydíjat, de ezt 2014-re csúsztatják, helyére huszadiknak Franciaország jelentkezett be. Még nem dőlt el, hogy megkapják-e a június közepén megüresedett időpontot.
Forma–1, 2013-as versenynaptár
március 17. Ausztrál Nagydíj
március 24. Maláj Nagydíj
április 14. Kínai Nagydíj
április 21. Bahreini Nagydíj
május 12. Spanyol Nagydíj
május 26. Monacói Nagydíj
június 9. Kanadai Nagydíj
június 16. ???????
június 30. Brit Nagydíj
július 14. Német Nagydíj
július 28. Magyar Nagydíj
augusztus 25. Belga Nagydíj
szeptember 8. Olasz Nagydíj
szeptember 22. Szingapúri Nagydíj
október 6. Koreai Nagydíj
október 13. Japán Nagydíj
október 27. Indiai Nagydíj
november 3. Abu-Dzabi Nagydíj
november 11. Amerikai Nagydíj
november 24. Brazil Nagydíj