Tíz ponttal lemaradva második a világbajnokságban négy futam után Kimi Raikkönen, a szezon nem egészen negyedénél csak ő van egy futamgyőzelmen belül a vezető Sebastian Vettelhez. Előrébb lehetne viszont, ha négyből háromszor nem kellett volna a középmezőnyből rajtolnia. A gyenge időmérő-eredményeket a Lotus-mérnökök szerint a közepes Pirelli gumi okozza, amiken egy körön nem az igazi az autó: Malajziában 10.-nek, Bahreinben 9.-nek kvalifikált ezzel a finn, és így lőttek is győzelmi esélyeinek. (A 9. helyett aztán 8.-ként rajtolt Hamilton visszasorolása miatt.)
"Az egyensúllyal van baj a közepes gumin. Kínában emiatt volt nehéz vezetni az autót, és emiatt nem teljesítettek a pilótáink. Meg kell találnunk a módját, hogyan használjuk azokat, hűvösben és melegben is" - elemezte a helyzetet az autosport.com-on Eric Boullier Lotus-csapatfőnök.
A gumitípusok és Raikkönen
Ausztrália - szuperlágy/lágy
Időmérő: 7.
Futam: 1.
Malajzia - közepes/kemény
Időmérő: 10.
Futam: 7.
Kína - lágy/közepes
Időmérő: 2.
Futam: 2.
Bahrein - közepes/kemény
Időmérő: 9.
Futam: 2.
Ausztráliában a szuperlágyon csak 7. lett Raikkönen, de innét is győzött, Kínában, a lágy gumin másodikként rajtolhatott.
Boullier optimista: "Meg tudjuk csinálni, hogy működjenek, csak még nem folyamatosan. Jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, egyrészt megvan a tavalyi tapasztalatunk, másrészt nincsenek új pilótáink. Vagyis egyértelmű, hogy erősebbek lehetünk, mint előző évben".
A Pirellit rengeteg pilóta kritizálta, állítják, a lágy és a szuperlágy változata nem elég tartós. Nagyjából Raikkönen volt az egyetlen, aki kiállt a gumigyár mellett, neki semmi baja a gumikkal.