A Mercedes vezetősége előtt égett le vasárnap a gyár Forma-1-es istállója: autóik az első sorból rajtoltak, de csak a 6. és a 12. helyen futottak be, esélyük sem volt még a dobogón végezni sem. A csapat valamelyik gépe hiába indult az utóbbi három futamon a pole pozícióból - először Hamilton, majd kétszer Rosberg -, a kocsik eszik a gumit, így a futamon csak előzgetik őket, nem tényezők.
"Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz, azt hittem, előrébb végezhetünk. Kemény volt, de hogy miért? Miért vagyunk egy körön gyorsak, versenytávon meg annyira lassúak? Furcsa. Elöl is, hátul is kopik a gumi, és nincs magyarázat - hitetlenkedett Rosberg. - Az első szakaszban azt gondoltam, magam mögött tudom tartani őket. Tudtam, hogy gyorsabbak, de jól éreztem magam a kocsiban, képes voltam megcsinálni, amit akarok. De aztán elindultam hátra, hihetetlen. Furcsa és érthetetlen. Egész hétvégén a futamra dolgozok, az időmérőre egyáltalán nem, és akkor gyorsak vagyunk egy körön, a versenyen meg semmi."
A mellőle induló Hamilton sokkal rosszabbul járt, 10 hellyel végzett hátrébb, mint ahonnét indult.
"Soha többé nem akarom ezt átélni. Mindent ugyanúgy csináltam, mint Bahreinben, de a kocsi nem tapadt, nem tudtam nyomni neki, ha meg mégis, azonnal tönkrementek a gumik. El vagyok veszve, nem tudom, mi a gond. Hiába hoztunk új elemeket, semmit sem csökkent a gumikopás" - panaszkodott Hamilton.
Dieter Zetsche, a Mercedes CEO-ja szombaton még a menedzser és résztulajdonos Niki Laudával mosolygott a pole pozíció után, ám vasárnap már nem lehetett ennyire vidám. Toto Wolff Mercedes-motorsportfőnök viszont állítja, nincs gond, annak ellenére sem, hogy immár negyedik éve nem tudnak nagy eredményeket produkálni, mert a topmenedzsment látja, rajta vannak a problémán.
"Itt volt az elnök-vezérigazgatónk egész hétvégén, de ő is mérnök, megérti, mi folyik itt. A jelenléte motiválja a csapatot, és legalább látja, mennyire összetett probléma ez. Ha tévén nézed, azt gondolhatod, én jobban csinálnám, nagyjából, mintha futballt néznél, de távolról minden könnyebb. Az elnökség már saját szemmel is látta, hogy aktívan dolgozunk a megoldáson, és reagálunk" - idézte az Autosport Wolffot.
Jövő hét végén nagy esély mutatkozik a Mercedes előtt, ha Monacóban is megszerzik az első rajthelyet, és elrajtolnak, ott a pályán kvázi lehetetlen megelőzni őket. A kerékcseréken persze még mindig rajtaveszthetnek, de visszaesni sokkal nehezebb ott, mint épített pályákon.