Kanada lehet a gumikáoszok gumikáosza
Nem lesz új hátsó gumi a következő, Kanadai Nagydíjon szombaton és vasárnap, csak a pénteki szabadedzéseken tesztelik az átalakított gumikat - közölte a Pirelli.
A gyártó azt tervezte, az acél helyett karbonszálas keretű gumikat a hétvége mindhárom napján beveti, ám három istálló, a Ferrari, a Lotus és a Force India ragaszkodott hozzá, hogy előbb kipróbálhassák, és csak utána használják élesben is azokat.
Az ok, hogy a változtatás, amivel a Pirelli furcsa felületleválását akarják megakadályozni, akár 10 fokkal is módosíthatja a hátsó gumik üzemi hőmérsékletét. A Ferrari, a Lotus és a Force India pedig remekül ment az eddigi gumikkal.
A Pirelli a sokkiállásos Spanyol GP után a hátsó kerekek összetételén is változtatni akart, ám ezt a FIA letiltotta, mert szezon közben jelentősen csak biztonsági kérdésben lehet módosítani. Az acél-kevlár-csere viszont mehetett volna Kanadától, csakhogy Paul Hembery Pirelli-főnök elmondta, azzal, hogy a gumi leválik, még nem veszélyes, mert nem ereszt le, vagyis konkrétan ez nem defekt. Ráadásul a probléma csak akkor következik be, ha valamilyen törmelék kerül a gumi felületére. (Ilyen leválás történt Hamiltonnál Bahreinben, Di Restánál és Vergne-nél Barcelonában.)
A Pirelli ennek ellenére meg akarta győzni az istállókat, már Montrealban tegyék fel a stabilabb gumikat, ám azok nem álltak kötélnek, mert félnek, hogy az újakkal lassulnak, az ellenfelek meg gyorsulnak. A Kanadai GP pénteki edzéseire így minden istálló két szett új gumit kap, majd ha beválik - a Pirelli szerint mindenképp beválik -, akkor utána Silverstone-tól már egész hétvégén ezt rakják fel.
A várható kanadai következmény: gumikáosz, mert a montreali aszfalt az egyik legdurvább a szezonban, itt már 2010-ben, amikor még a Bridgestone szállította a gumit, rengeteg kerékcsere volt. Emellett ráadásul megmarad a leválás lehetősége is, a Montrealban gyakori ütközések, koccanások miatt könynedén maradhat annyi törmelék a pályán, ami bajhoz vezethet.
"Meg akarjuk szüntetni a szétmállást, amit törmelék okoz. Egy ponton megbontja a gumit, és túlmelegedést idéz elő" - idézte az Autosport Paul Hembery Pirelli-főnököt, akinek meggyőződése, hogy a 2012-ben alkalmazott szénszálas betét megszűnteti ezt a gondot.