További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Hogy kerültél kapcsolatba a motorsporttal?
A szüleim egyik barátjának a fiai gokartoztak. Elmentem megnézni őket, aztán én is kipróbáltam. Persze ezelőtt már motokrosszoztam. A tesóm is krosszozott.
Imádod a motorokat, gondoltál arra, hogy kipróbáld magad versenyen is?
Indulok futamokon, amikor csak tehetem. Finnországban kisebb versenyeken vettem részt, ha lenne több időm, többször rajthoz állnék.
Az eddigi autóid közül melyik volt a kedvenced, és miért?
Volt jópár, szóval nehéz választanom. Talán a Ferrari, amivel világbajnok lettem 2007-ben. Valószínűleg ez volt a legjobb és a legfontosabb a karrieremben. De a 2005-ös McLaren is piszok gyors volt.
Milyen F1-autót és melyik korszakból vezetnél a legszívesebben?
A 60-as, 70-es évek gépeit. Láttam ilyeneket közelről, ültem is bennük, de sosem vezettem. Jó lenne kipróbálni, milyen érzés. Meglehetősen más lenne, mint a maiak.
Az F1 vagy a rali hozza ki jobban egy pilóta tudását, tehetségét?
Azt mondanám, hogy a rali, mert annyira nehéz, rengeteg mindenre kell koncentrálni egyszerre. Az F1-ben megtanulhatod a pályát, de egy WRC-ben minden kanyar más, más-más szakaszokon, vagyis személyes tapasztalatom alapján szerintem a rali sokkal nehezebb. Persze a ralis srácok azt mondanák, hogy az F1 a keményebb, ám én úgy gondolom, fordítva van.
Hasznodra vált, hogy raliztál? Javasolnád a többi F1-pilótatársadnak?
Szeretnék az F1-gyel párhuzamosan ralizni, szerintem nem árthat. Tudom az okait, hogy miért nem engedik meg, van egy negatív példa (Kubica), de közúton is érhet baleset. Élvezem pedig, nagyon más és nagyon különleges sport, szórakoztat. Nem tudom, hogy segített-e az F1-ben, az biztos, hogy káromra nem vált. Nem könnyű, mindenképp folytatni szeretném, amilyen hamar csak lehet. Csak sok dologtól függ.
Van még olyan formája a motorsportnak, amit nem próbáltál ki, de szeretnél?
A Ducati felajánlotta, hogy mehetek a MotoGP-gépével, de sajnos nincs rá időm. Jó lenne megnézni, mit tud.
Milyen közel voltál a Williamshez tavaly?
Eléggé közel. Tárgyaltunk, de hogy pontosan mennyire is voltam tőle? Nem voltam hozzá annyira közel, mint a Lotushoz. De nem is voltam messze. Csakhogy ott nem úgy alakultak volna a dolgaim, ahogy szerettem volna, szerintem.
Visszamennél a Ferrarihoz?
Nem tudom. Sok mindenről mondtam már, hogy soha. De sose lehet tudni.
A bajnokság felénél hogy érzed, meglehet idén a vb-cím?
Nehezen, az biztos. Nem voltunk elég gyorsak az elmúlt futamokon, szóval nem könnyű a dolog. Próbálkozunk, amíg van esély, sose lehet tudni, bármi megtörténhet.
A médiakötelezettségek nagyon untatnak?
A munkánk része a média, mindig is az volt. Hogy őszinte legyek, nem ezért lettem autóversenyző, nem igazán kedvelem, de tudom, hogy a Forma-1 nem csak a vezetésről szól. Ez van, ugyanazok a dolgok ugyanazokkal az emberekkel éveken keresztül.