A nagyobb pilóták pár évig megszívják
A termetesebb F1-pilóták azon aggódnak, hogy jövőre, a turbómotor érkezésével hátrányban lesznek, és kérvényezni fogják, hogy a januártól életbe lépő 690 kilós minimumot emeljék fel 700-ra. Csakhogy a módosításhoz az összes istálló egyhangú beleegyezése kell, és ez nem fog összejönni, állítja a McLaren-főnök Martin Whitmarsh. Ő és az RBR-es Chris Horner is az emelés mellett van pedig, mert nyilvánvaló, a kisebb pilótákkal éppen átléphető a súlyhatár, míg a nagyobbak bőven túl lesznek azon, így fogyniuk kellene, hogy versenyképesek maradjanak - ami csúcsrajáratott sportemberektől nem elvárható.
"Nálunk nem tényező, mindkét pilótánk kedvező súlyban van, de Mark Webbert már büntetné, Hülkenberget fogja is (a szabály). Tényező lehet, amikor pilótát szerződtetünk, és ez nem helyes. Nem bűnhődhet valaki azért, mert magasabb 180 centinél. A motor a hűtés és más okok miatt nehezebb lesz, ezért foglalkozni kellene ezzel a kérdéssel" - idézi az Autosport Hornert, akinek jövőre a 64 kilós Sebastian Vettel mellett a 68 kilós Daniel Ricciardo fog vezetni a 74 kilós Webber helyén.
Whitmarshnak ellenben ott lesz a 74 kilós Button, Hülkenberg ugyanilyen nehéz, míg a Force Indiánál Adrian Sutil és Paul di Resta szintén 74-75 kiló. Felipe Massa mindössze 59, Charles Pic 60, Fernando Alonso 68, Lewis Hamilton 66.
"Jövőre a súly nagyobb feladat elé állít minket. Beszéltem egy másik csapatfőnökkel, aki azt mondta, ők nem érik el a súlyhatárt, vagyis ha közel 80 kilós a pilótád, az problémás, hiszen átlagban 10 kiló egyharmad másodperc pluszt jelent (körönként)" - érzékeltette a helyzetet Whitmarsh. (Vagyis 10 kör alatt már 3 mp a hátrány.)
Buttonék ezért javasolják az egyszerű emelést, és máris minden meg van oldva, csakhogy Whitmarsh ismeri a Forma-1-et: "Lenne ok megvizsgálni a kérdést, de az F1 nem így működik. A csapatok a saját érdeküket fogják szem előtt tartani, az az istálló, akinek rendben van így a szabály, blokkolni fog. Attól tartok, így működnek itt a dolgok. Vagyis jelenleg egy-két évig a nehezebb pilóta hátrányban lesz. Nem szándékosan büntetik, így alakult".
Hivatalosan még nem merült fel az emelés, szavazásig nem jutott a kezdeményezés, ám mivel elég egyetlen csapat vétója a 11-ből, lehet, hogy nem is fog.
Most 642 kiló a súlyhatár a Forma-1-ben, ezt még a legnehezebb versenyzőkkel is ballaszttal kiegészítve lehet elérni.