Szóvá tette a Japán Nagydíj után Mark Webber, hogy istállója, a Red Bull neki három, csapattársának, Sebastian Vettelnek viszont csak kétkiállásos taktikát eszelt ki, amivel a német nyert, az ausztrál második lett, holott a rajttól utóbbi jött el jobban.
Grosjean, Webber, Vettel sorrendben haladtak, a középsőt hívták ki legkorábban új gumiért, már 11 kör után - Chris Horner csapatfőnök szerint itt dőlt el, hogy neki háromszor kell kiállnia. Túl korán jött ki, így ha csak kétszer cserél gumit, a hajrára elfogyasztotta volna, és még a második helye is veszélybe kerül.
Webber azt nyilatkozta, úgy érezte, még bírta volna gumival az elején, ám ez szinte biztosan tévedés, a mérnökének látnia kellett, hogy a köridői gyengülnek, ezért lépett.
"A kulcs az első szakasz. Úgy gondoltuk, neccesen meg lehet csinálni a futamot két kiállással, ám az első szakasztól függött minden. Mark nyomta (a vezető) Grosjeant, ezért hamar elhasználta a gumijait. Sebastian majdnem végig szabad útton futhatott, nem volt közvetlenül előtte senki. Nála az volt a kulcs, hogy amikor befogta Grosjeant a hajrában, azonnal meg is tudta előzni. Ha ekkor beragad mögé, Mark gumitaktikája lett volna kedvezőbb" - idézte az Autosport Hornert.
A menedzser állítja, két pilótáját hagyták szabadon versenyezni, és ezt konkrétan meg is mondták nekik a rajt előtt. Fel sem merült, hogy hátráltatnák a jobb helyről, a pole pozícióból induló ausztrált.
Vettel győzelmével 90 pontra húzott el Fernando Alonsótól, két hét múlva Indiában már egy ötödik hellyel világbajnok lehet, zsinórban negyedszer.