Mansellre, Prostra, Sennara, Schumacherre is lecsapott a gonosz fekete zászló
További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
Vasárnap a MotoGP-világbajnokságot vezető Marc Marqueznek villant a kizárást jelentő fekete zászló egy blőd hiba miatt, a Forma-1-ben pedig még gyakoribb, hogy kiintenek valakit szabálysértés miatt. Megtörtént Sennával, Schumacherrel, Prosttal, Mansell-lel többször is.
Nagyon látványos volt az 1981-es silverstone-i futamon Elio De Angelis kizárása. A veszélyt jelző sárga zászlót nem vette figyelembe, ezért hívták ki. A boxutca előtt parkolta le a Lotust, majd az őt kiintő versenybírót fenyegette, és dühösen távozott. Hatodik, pontszerző helyen futott kiállása előtt.
Alain Prost az 1986-os Olasz Nagydíjon nem tudott elindulni a felvezető körre, de autót cserélt, a depóból startolt. Mivel viszont már a felvezető kör közben ült át a tartalékkocsiba, azaz túl későn, megsértette a szabályokat, így a 26. körben megkapta a fekete zászlót. A boxba nem ért vissza, a McLaren motorja alig egy kör múlva megadta magát, vagyis így is, úgyis kiesett volna.
Pontosan ugyanígy diszkvalifikálták másfél év múlva, a Brazil GP-n csapattársát, Ayrton Sennát. A brazil sebességben ragadt a felvezető körben, visszaevickélt a depóba, és autót váltott. A boxutcából startolt el, mint Prost, és a 20. körre már 2. volt. Kerékcseréjénél lefulladt viszont, hatodiknak esett vissza, ám az újabb felzárkózást megakadályozta a fekete zászló, amit a 27. körben kapott meg.
A fekete zászlót jól ismerte Nigel Mansell is, aki a 89-es és az 1991-es Portugál Nagydíjat is emiatt fejezte be. Az 1989-ben ferraris angol élete egyik legbalhésabb versenyét produkálta Estorilban. Egy szimpla kerékcserénél túlfutott a boxán, ám nem várta meg, míg szerelői visszatolják a kocsiját, hanem hátramenetbe kapcsolt, és visszatolatott, ami tilos volt. Folytatta a futamot, de néhány körrel később kizárták fekete zászlóval. Csakhogy Mansell nem jutott el a boxig, mert meg akarta előzni Sennát, összekadtak, és mindketten a kavicságyban végezték. Az angolt egy versenyre felfüggesztették, egyrészt a tolatásért, másrészt mert kizárt pilótaként baleset részese lett. A Spanyol GP-t ülte ki, amin így csak egy Ferrari indult el, az istálló nem hívott be senkit Mansell pótlására.
Pont két év múlva, ugyanúgy Estorilban új csapata, a Williams hibázott, amikor jobb hátsó kerekét nem rögzítették rendesen a szerelők a kerékcserénél. Mansell elindult, elhagyta a jobb hátsót, ami szerelők közé gurult, de nem sebesített meg senkit. A Williams három keréken állt a boxutca közepén, a williamsesek utána vitték a kereket, kézzel megemelték a gépet, és felrakták. Mindez természetesen szabálytalan, veszélyes, így az angolt újfent kiintették. 22 körrel később, az 51.-ben, a 6. helyről kényszerült befejezni, pedig a 17.-ről kapaszkodott vissza.
Michael Schumacher az 1994-es Brit GP-n boxbüntetést kapott, mert a felvezető körben többször megelőzte Damon Hillt, aki a pole pozícióból startolt, ám a Benetton utasítására - Flavio Briatore volt a főnök - ezt nem töltötte le, így fekete zászlóval kiintették. Ennek sem engedelmeskedett az olasz utasítására, aki megpróbálta kidumálni a dolgot. Nem sikerült: Schumacher célba ért, második lett, kizárták, és eltiltották. A Benetton fellebbezett, elutasították, Schumachert végül két versenyről eltiltották. Mivel a fellebbezési procedúra alatt versenyezhetett, indult Németországban, Magyarországon és Belgiumban, aztán kihagyta az Olasz és a Portugál GP-t. Visszatérése után így is megnyerte a vb-t azzal a klasszikus adelaide-i balesettel, Hillel szemben.
2004-ben, Indianapolisban Juan-Pablo Montoya és a Williams követte el a mclarenes autócserélős hibát. A kolumbiai a rajtrácsról futott vissza a depóba a tartalékautóért, miután az első számúval nem tudott elindulni. Csakhogy a felvezető kör megkezdődött, már késő volt. Ennek ellenére elindult a depóból, ment is, amíg meg nem kapta a fekete zászlót az 57. körben.