Az év első Forma-1-es tesztnapja úgy alakult, ahogy várni lehetett: sok műszaki hiba, kevés kör jellemezte a keddet. Hamilton balesete, a Red Bull lassú és a McLaren még lassabb kezdése váratlan.
A Mercedes és a Red Bull bemutatójával kezdődött 2014 első Forma-1-es tesztnapja Jerezben. Előbbi a Ferrari kijelölte utat vette célba orrával, utóbbi viszont ötvözte a német és az olasz istálló, illetve a többi csapat megoldásait orrának kialakításánál.
A Merci azonnal bele is húzott, sokáig a leggyorsabb volt, és a legtöbb kört tette meg - lerobbanás nélkül -, ám kora délután Hamilton első szárnya nagy sebességnél elszállt, így az angol a gumifalban végezte. Mivel valószínűleg a hiba okára nem tudtak rájönni gyorsan, nem engedték vissza a pályára versenyzőjüket a kemény baleset után.
Rosszul kezdett a Ferrari, Kimi Raikkönen alatt mintegy öt kanyar után megállt az autó. Kétórányi javítás után visszajött, és a nap végéig ő futotta a legjobb kört és a leggyorsabb időt is.
Folyamatosan körözött a Toro Rossóval Jean-Eric Vergne, de lerobbanása megakasztotta, míg a Force Indiával induló Sergio Perez korai műszaki hibája miatt a végére jött bele, és jutott 11 körig, ami jónak mondható teljesítmény.
A csak késő délután kigurított Williams ugyanis hét kört tudott megtenni, bár Valterri Bottas harmadik ideje elismerendő.Perezt, Vergne-t és a sauberes Gutierrezt is megelőzte.
A Red Bull csak az utolsó, enyhén esős negyedórában küldte ki Sebastian Vettelt, és nem is ment gyorskört, míg a szintén későn bemutatott, igen furcsa orrkúppal ellátott Caterham mindössze egyet tudott fordulni az újonc Marcus Ericssonnal.
A McLaren viszont eddig sem jutott, az MP4-29-est egész nap nem sikerült beindítani különböző elektromos problémák miatt, így Jenson Button egész nap a boxban ragadt.
Szerdán a teszt tovább folytatódik, az autók maradnak, néhány pilóta változik, és feltehetően megérkezik a Marussia, ami csak kedden indult el angliai bázisáról Spanyolországba. A teszt eddigi jellemzője, hogy nagyon sok gond van a kocsikkal az új szabályok, főleg az új motorrendszer, a turbók és a kétféle energia-visszanyerő rendszer miatt: a KERS-et kiegészíti idéntől a kipufogógázok hőenergiáját hasznosító megoldás, és a kettőt együtt már ERS-nek (Energy Recovery Sytem), azaz szimplán E-visszanyerő rendszernek nevezik.
A nap végeredménye:
1 Raikkonen (Ferrari), 1m27.104s (31 kör)
2 Hamilton (Mercedes), 1m27.820s (18)
3 Bottas (Williams), 1m30.082s (7)
4 Perez (Force India), 1m33.161s (11)
5 Vergne (Toro Rosso), 1m36.530s (15)
6 Gutierrez (Sauber), 1m42.257s (7)
7 Vettel (Red Bull), idő nélkül (3)
8 Ericsson (Caterham), idő nélkül (1)
A mexikói negyediknek jött fel 1:33.161-es körrel. Az első napnak vége, Raikkönen a leggyorsabb és a legtöbb kört futotta.
Bottas visszajött a depóba, vélhetően mára befejezte, de semmi nem biztos, amíg az óra le nem pörög.
Bár még öt körnél sem jár, máris ment egy 1:30.082-t. Három másodperccel Raikkönen, bő kettővel Hamilton mögött.
Az utolsó 10 percre is várható esemény.
A világbajnok a végére hagyta, ahogy a Force India is az első gyorskörét.
Vagyis a napnak gyakorlatilag vége. 20 perc maradt még az ötórai zárásig. Az esős napot péntekre tervezték, ha addig nem esik, fellocsolják a pályát.
Az eső ellenére most jött ki először a Red Bull Vettellel, és a Force Indiát sem zavarja a víz, kiküldték Sergio Perezt.
Az állás mindenesetre sokat nem fog változni:
1 Raikkonen, 1m27.104s (31 kör)
2 Hamilton, 1m27.820s (18)
3 Vergne, 1m36.530s (15)
4 Gutierrez, 1m42.257s (7)
5 Perez, idő nélkül (4)
6 Bottas, idő nélkül (2)
7 Ericsson, idő nélkül (1)
Van viszont még szűk félóra, belefér még pár kör.
1:27.9 a jubileumi forduló. Bottas visszament a depóba.
A finnek kezd beindulni a dolog a Ferrarival, most épp a nap 3. leggyorsabb körét futotta. Övé az 1. és a 2. idő is.
A williamses még nagyon az elején jár a munkának az új autóval.
A McLaren talán kijön ma egy körre, a Red Bull nem valószínű.
Egész tisztességes körmennyiséggel zárhat az időlista élén. A nap eleji első körös lerobbanásra már senki nem emlékszik.
De kört legalább igen, így állunk 45 perccel zárás előtt:
1. Ferrari, 24 kör
2. Mercedes, 18
3. Toro Rosso, 15
4. Sauber, 7
5. Force India, 4
=6. Caterham és Williams, 1
Száguld a Force India, hamarosan lehet, hogy gyorsköre is lesz.
And here she is!! Hope you like her! #FW36 #Jerez pic.twitter.com/2bivKvH0Ke
— Williams F1 Team (@WilliamsF1Team) January 28, 2014
Bottas kivitte a sötétkék FW36-ost, ami pont olyan, mint a múlt héten kiadott rajzon. Raikkönen folytatja, már kétszer volt kint egy gyors boxlátogatáson, majd ment is vissza újra.
Már 20 körnél jár, és egy rövid boxlátogatás után folytatja a körözést.
1:27.104, és a Ferrari már a napi körökben is beérte a Mercedest.
1:27.427-tel a ferrarisé a nap legjobb ideje, pár tizeddel veri Lewis Hamiltont. És van még egy bő órája javítani.
1:28.686 az új egyéni legjobbja, másodpercen belülre került Hamiltonhoz képest.
Sergio Perez délelőtti, balul sikerült köre után úgy döntött, megpróbálkozik egy második körrel, de nem jutott el a boxutca végéig sem. Kimi Raikkönen viszont igen, újra Ferrari a jerezi aszfalton. Ha eléri a napi 20 kört, megnyeri a megbízhatósági versenyt.
Mehetnek az autók, folytatódhat a körözés.
A Toro Rosso megállt a pályán, piros zászló, megy a mentés. Vergne szinte biztosan nem lesz a nap sztahanovistája.
Öt kör kell neki a nap legtöbb köréhez. 14-ről indul.
A Red Bullt és Vettelt, a McLarent és Buttont, a Williamset és Bottast.
Hamilton vezet még mindig 18 körrel, a finnek 14 van, Vergne-nek szintén annyi. A nap végére összesen ha meglesz a 100 kör, az nagyon jó. Egy éve 647 kör volt az első napon.
És csak 2 tizedre van eddigi legjobbjától.
El is jutott a kör végéig. Raikkönen váltotta a svédet a pályán.
A csapat pilótája már twittelt egy fotót a kocsiról. Tényleg, amikor az Alien kijön a száján.
CT04です。 頑張るそうなのでよろしくお願いします。 pic.twitter.com/OsJ4iMabNQ
— KAMUI KOBAYASHI (@kamui_kobayashi) January 28, 2014
Az Autosportnak megerősítették, hogy gondok vannak az új autóval. Elektromos és hidraulikai problémák miatt arra hajtanak, hogy a nap végén egy körre meg tudják mutatni az MP4-29-est. Jenson Button érzéseit nem ismerjük.
A nap legszorgalmasabb embere a Toro Rosso-pilóta.