A helyszínen tartózkodó szakírók szerint alaposan kicsúszott a mexikói, az egyelőre nem ismert, hogy mi történt. Az biztos, hogy korábban már csúszott meg egy kicsit, de akkor jóval vizesebb volt a pálya.
A nap igazi győztese viszont a mercedeses Nico Rosberg a maga 97 megtett körével, még akkor is, ha egy Mercié a motoráldozat. A vesztese a Renault-motor, ami két autóval sem jutott 20 körig sem. Folytatás csütörtökön, a 3. nappal.
Hiába használ 4 csapat is Renault-motort, ma még csak 4 kört tettek meg együtt, illetve lényegében csak Vettel. A Caterham és a Toro Rosso még nem volt kint a pályán, a Lotus meg nincs ott Jerezben.
Ezzel szemben a Farrari-motoros autók 48, a mercedesesek pedig 46 kört mentek eddig.
Caterham és Toro Rosso a pályán. Marussia sem, de szegényeknek még oda sem ért a kamionja az autóval, a Lotus meg ugye el sem ment Jerezbe.
Szinte mindenhol a pilóták, bár hivatalos ebédszünet nincs. A szerelők eközben a délutáni, már száraz pályához állítják át az autókat.
A bokszból kihajtva tört ki a Williams hátulja, de a finn megfogta az autót. Időközben viszont lényegében teljesen felszáradt a pálya.
Úgy látszik, nem vesztettek sokat azzal a McLarennél, hogy tegnap ki sem dugták az autó (igen hosszú) orrát a bokszból, Button ugyanis relatíve kevés körrel átvette a leggyorsabb időt.
Elvitték a Saubert, Rosberg egyből ment is, hogy bepótolja a délelőtti lemaradást.
Az ötös-hatos kanyar környékén forgott meg a 21-es számú Sauber, de nem ment bele a falba, a sóder megfogta, ami óriási szerencse. Most daruzzák rá a trailerre a kocsit.
A helyszínen tartózkodó szakírók szerint alaposan kicsúszott a mexikói, az egyelőre nem ismert, hogy mi történt. Az biztos, hogy korábban már csúszott meg egy kicsit, de akkor jóval vizesebb volt a pálya.
A mexikói, aki eddig 32 kört ment (majdnem egyedül többet, mint a többiek együtt), valahol a második szektorban történhetett vele valami, de előtte még 1:41,798-ra javította saját legjobb idejét.
Majdnem 3 órát kellett rá várni, de itt van.
Gutiérrez volt kint egyedül a pályán, vele történhetett valami.
Rendben lesz-e ma az első szárny?
Did somebody order some @nico_rosberg / #F1 W05 action? Coming right up! #Jerez pic.twitter.com/d5QfcL5Xaq
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 29, 2014
A Ferrari a jerezi célegyenesből.
De leginkább Bottas, aki ma először ment 1:38 alá (1:37,762). Az ég kitisztult, a pálya szárad (és már 16 fokos), lehet, hogy az esős tesztnap előre hozása nem a legjobb lépés volt.
Silverstone-ban 40 km-t autózott múlt pénteken.
Vagyis Jerezben még biztosan nem láthatjuk a McLarennél.
Rosberg a pályán, tehát sikerült a Mercedesnek biztonságossá tenni az autót a tegnapi baleset után.
Tiszta nyüzsgés van tegnaphoz képest. Gutiérrez, Pérez és Bottas is kint most.
Közel 2,5 óra alatt, ami nem egy őrült tempó, de mindenképpen jobb, mint a tegnapi.
A McLaren első mért köre: 1:47,767, ez 9,5 másodperccel több, mint Bottas mai legjobbja.
Tegnap Hamilton csúnyán kicsúszott az első kanyarban, miután leszakadt az első szárnya. A Mercedes úgy számol, hogy éjszaka sikerült elhárítaniuk a problémát és Nico Rosberg még ma nekiállhat a tesztelésnek.
Finn belharc a jerezi pályán, amint lejött Räikkönen, kiment Bottas a Williamsszel és visszavette a legjobb kört a ferraristól. 1:38,102 most a legjobb, de megy ki Button.
Most csak az időket nézve, 1:38,272-vel majdnem pontosan egy tizedet vert Bottasra a 10. körén.
A csapat által kiadott hivatalos közlemény szerint Boullier egy, még ki nem nevezett versenyági vezérigazgató alá tartozik majd az istállón belül és csak neki felel majd. A versenyági vezérigazgató pedig Ron Dennis alá tartozik majd közvetlenül. Újabb rejtély (esetleg Ross Brawn???).
Közben belőtték Button MP4-29-esét is, de ő még maradt a bokszban. Az Autosport emberei pont a két csapat fölött ülnek, így egyből érzik, ha a kettőből valamelyik beindítja az autót.
Pont a McLarent emlegettük az előbb, hozzájuk fűződik a hír, hogy hivatalosan is bejelentették Eric Boullier érkezését - tehát az versenyigazgató a Lotustól érkezik. A múlt héten már voltak erről találgatások, nem meglepetés a lépés.
Eric Boullier appointed Racing Director. Official McLaren Mercedes press release: pic.twitter.com/nvEGa0vbgT
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2014
A félig beborult jerezi pályán a króm festéssel. A kék oldalú, esőgumik már csak a hab a tortán.
#MP429 completes it's first run past the pits. #Jerez #F1 pic.twitter.com/Tagr4dXwJ4
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2014
#C33 on track as we see patches of blue sky and a drying track pic.twitter.com/tnlPq3FwWd
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) January 29, 2014
De egyelőre maradnak 3-4. helyen, messze vannak még Räikkönentől.
Három gyors tweet a csapattól, ebből ez a legérdekesebb:
The truck and car are making great progress - should be here mid to late afternoon. So a busy night ahead to prepare ourselves for its debut
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) January 29, 2014
Vagyis úgy tűnik, a kamion az autóval csak délutánra ér oda, addig csak előkészítenek, így szinte biztos, hogy ma nem futnak. Mindenki az orrukra kíváncsi, talán ma már lesz kép.
megy végig, egy felvezető, egy levezető a világbajnoktól. Ahogy jön ki, Gutiérrez és Pérez mennek fel a pályára, előbbi 15, utóbbi 6 körnél jár.