A csapat által kiadott hivatalos közlemény szerint Boullier egy, még ki nem nevezett versenyági vezérigazgató alá tartozik majd az istállón belül és csak neki felel majd. A versenyági vezérigazgató pedig Ron Dennis alá tartozik majd közvetlenül. Újabb rejtély (esetleg Ross Brawn???).
A nap igazi győztese viszont a mercedeses Nico Rosberg a maga 97 megtett körével, még akkor is, ha egy Mercié a motoráldozat. A vesztese a Renault-motor, ami két autóval sem jutott 20 körig sem. Folytatás csütörtökön, a 3. nappal.
A Mercedes és Nico Rosberg nyerte a szerdai, esősnek hirdetett tesztnapot Jerezben, pedig csak fél napot töltött a német a pályán. Így is közel 100 kört (97) teljesített, ami több, mint amennyit kedden az egész mezőny autózott (93). A leggyorsabb idő Jenson Buttoné lett (1:24.165), de Bottas is jól ment a szintén mercedeses Williamsszel.
Velük lényegében csak a keddi leggyorsabb, Räikkönen tudta tartani a tempót a Ferrariban, a finn be is férkőzött a két mercis közé, a Renault viszont teljesen leszerepelt, miután Vettel és Ericsson együtt mindössze 19 kört futott.
A bajnok alatt a bokszban szállt el a gép, valószínűleg az energiagyűjtő ERS-rendszer, míg a svéd caterhames a pályán állt meg. Pérez Force India-Mercedese lehet az első turbómotor-áldozat, bár könnyen előfordulhat, hogy itt is az ERS-szel volt gond. Gutiérrez Sauber-Ferrarija a kavicságyban kötött ki délelőtt.
A délutáni része a tesztnek már száraz pályán zajlott, természetesen ekkor jöttek a legjobb idők, a Pirelli esőgumijait csak délelőtt tesztelték a nedves, de azért mesterségesen is fellocsolt azsfalton.
Csütörtökön a program - elméletileg - száraznak tervezett pályán folytatódik.
A második tesztnap végeredménye
1 Jenson Button (McLaren) 1:24,165 mp, 43 kör
2 Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:24,812, 47 kör
3 Valtteri Bottas (Williams) 1:25,344, 35 kör
4 Nico Rosberg (Mercedes) 1:25,588, 97 kör
5 Sergio Pérez (Force India) 1:28,376, 37 kör
6 Esteban Gutiérrez (Sauber) 1:33,270, 53 kör
7 Marcus Ericsson (Caterham) 1:37,975, 11 kör
8 Sebastian Vettel (Red Bull) 1:38,320s, 8 kör
8 pilótától láttunk mért kört, Nico Rosberg Mercedesétől elképesztően sokat.
Nem tudták visszaküldeni Ericssont a pályára ezzel.
Räikkönen kiment, Gutiérrez be, neki ennyi is volt. Rosberg 1 körre attól a 93-tól, amennyit tegnap a teljes mezőny ment.
Rosberg mérnökei a Mercedes hátulját.
Funky flo-vis style for @nico_rosberg this time around; is that techno music we hear... #F1 #Jerez pic.twitter.com/iTXqARJsuy
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 29, 2014
8 perc sem volt már hátra, amikor azt írták twitteren, hogy még egy pár körre kiküldenék Ericssont, akinek korábban leállt az autója.
üzemanyaggal, ugyanis újra 1:30 körüli időket fut. Amit lehet, megnéznek azon a Mercedesen.
És benne Gutiérrez.
Rosberg már 88 körnél jár.
Rosberg csak egy gyors körre nézett ki, Räikkönen viszont bejött 1:25 alá, ha már kiment. Sokáig Rosberg sem ült azonban a bokszban, máris újra a pályán.
vizsgálják most, olyan anyagot kentek rá, mint tegnap Räikkönen Ferrarijára. A folyadék nem szilárdul meg, viszont jól mutatja, hogy merre áramlik a levegő, vagyis majdhogynem szélcsatornáznak teszt közben.
Csak kérnünk kellett, hogy történjen valami. Rosberg persze egyből megy utána. A nap nyertese egyértelműen a Mercedes.
Ez biztos. Vettel hazament a Red Bulltól, így ők sem. A Force India és a Caterham elfüstölt, azóta nem láttuk őket, a Toro Rossóról pedig az imént emlékeztünk meg.
A Marussia nemrég ért oda Jerezbe - marad a Mercedes, a McLaren, a Ferrari és a Sauber, ők csinálhatnak még valamit a következő 20 percben.
Egyelőre csend van Jerezben, senki sincs a pályán 24 perccel a második tesztnap vége előtt. A Toro Rosso ma elő sem keveredett, ez valószínű így is marad, így várnunk kell még Danyiil Kvjat bemutatkozására.
Hívják be Rosberget, nagyon bírja a Mercedes kint. A német 84 kör fölött jár, a Force India, a McLaren és a Williams örülhet, mert megbízhatónak tűnik a motor. Egyedül Gutiérrez ment még 50 fölé (51-gyel).
Nem a sebességre, hanem a rengeteg adatra mennek a Mercedesnél, ugyanis 1:27 alá még nem ment a német. De a 81 kör, amit eddig megtett (még van 30 perc) elképesztően sok így is.
De 1:33,270-nel még mindig csak a hatodik.
Erre eddig csak ő volt képes a McLarennel, Bottas 344 ezredre van az 1:25-ös határtól.
A munka neheze csak most jön még nekik, össze kell rakniuk reggelig az autót, hogy holnap tesztelhessenek, miután két napjuk kárba veszett.
RIP PAPA, látható az angol sisakán, aki két hete, szívroham miatt vesztette el édesapját.
RIP Papa - a touching memento on the helmet of @JensonButton. pic.twitter.com/bs3Xb0deUH
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2014
Kigurult, megvárta, amíg elhúz mellett Rosberg, majd egyből ki is ment.
Bottas és Button is kijött, Räikkönen még kint köröz, miközben a Mercedes mrá majdnem annyi kört futott, mint tegnap az egész mezőny.
1:26 alatt, feljött a harmadik helyre. Ne felejtsük, a tavalyi legjobb 1:17 környékén volt, az még messze.
A sorrend viszont nem változik, Button, Bottas, Rosberg és Räikkönen jelenleg.
1 óra még a tesztből, kell a Ferrariba is még pár kör.
1,3 másodpercre Button mögött, de majdnem ennyivel előzi Räikkönent a második helyen.
Button erőlködés nélkül vitte le 1:24,165-re a legjobb időt, ami 2 másodperccel jobb az eddigi elsőnél.
Megy Bottas és Rosberg is, a mai edzést egyértelműen a Mercedes motorral ellátott autók dominálják. Hol van Räikkönen?
Az angolé a negyedik legjobb idő a McLarennel.
és egyben persze zöld zászló is.