Rosberg és a Mercedes nyerő páros lesz
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Bár nem következett be a legrosszabb, miszerint többen is a rajtrácson ragadnak az idei első futam rajtjánál, részben azért tükrözte a várakozásokat, hogy hárman is (Grosjean, Chilton és Bianchi) a bokszból rajtoltak, illetve két felvezető körre is szükség volt, mert a rajt előtt beragadt az egyik Marussia.
Emiatt 58-ról 57-re csökkentették a verseny köreinek számát, melyet Nico Rosberg kezdett a legjobban. A Mercedes német pilótája a harmadik helyről egyből az élre ugrott, lerajtolva Daniel Ricciardót és saját csapattársát, Lewis Hamiltont, aki mellett Ricciardo is elment. Innen pedig már meg sem állt az elképesztően erősnek bizonyuló autójával, és olyan fölénnyel nyerte a futamot, mint tavaly Vettel tette azt nem egyszer.
Mögötte azonban volt történés bőven, például már rögtön az első kanyarban. Az F1-be idén visszatérő Kobajasi Kamui koccant neki Räikkönennek, az ütközés megdobta, és beleszállt Felipe Massa Williamsébe. Mind a japán, mint a brazil kiesett már az első métereken, de a ferraris finn megúszta.
Ricciardo és Magnussen sem hiszi el
Nico Rosberg a szombati időmérő után meglehetősen csalódott volt, a futamgyőzelem után viszont volt oka örömre.
„Fantasztikus hétvége volt Melbourne-ben. Nagyon élveztem a szurkolók biztatását, bár természetesen Daniel többet kapott, mint én, de ez így van rendjén. Nagyszerű nap volt, tényleg remek autót raktak össze nekem. Megbízható volt, kibírt a futamot, ennél jobban nem is kezdhettük volna az idényt. Sokat tanultunk ma, ezeket még ki kell elemeznünk, hogy tovább fejlődjünk, ami kelleni is fog. Más sem ül majd karba tett kézzel Malajziáig.”
Daniel Ricciardo két hete még azt sem gondolta volna, hogy végig tud menni egy futamon, hát még azt, hogy egyből a második helyen kezd.
„Két-három hete én sem gondoltam volna, hogy itt állok majd, ez a csapat érdeme, akik elképesztő munkát végeztek, hogy ez megtörténhessen. Abban sem voltam biztos, hogy egyáltalán végig tudok majd menni. A tempónk még nem olyan jó, mint a Mercedesé, de elégedettek vagyunk a mai eredménnyel. A szurkolóknak is mindent köszönök, fantasztikus a hangulat, nekem különösen, hiszen itthon vagyok.”
Az újonc Kevin Magnussen pedig egyenesen szürreálisnak nevezte első F1-es hétvégéjét, nem csoda, hiszen ő lett az első dán versenyző, aki dobogón állhatott.
„Alig bírom elhinni, annyira szürreális ez az egész. A kocsi sokkal jobb volt, mint eddig, az egész verseny alatt rendben volt minden. Ez volt az első versenyem, a tesztelés pedig nem volt túl sok. Szóval nagy köszönettel tartozom a csapatnak, hogy ilyen autót raktak össze nekem.”
Még két pilóta kiszállt már az első öt kör vége előtt, előbb Lewis Hamilton, majd rögtön utána Sebastian Vettel. Az angol elrontotta a rajtot, bár ebben nagyban közre játszhatott az is, hogy a motorja nem volt teljesen rendben. Fél percen belül kapott például teljesen ellentétes csapatutasítást is: előbb azt, hogy azonnal álljon ki, majd pedig, hogy ha tud, akkor még kint is maradhat. Az utóbbit választotta, de mindössze egyetlen körig, majd kihajtott a boxba, felemelték, és betolták a garázsba a Mercedest.
Vettel sem járt jobban, ő már a felvezető kör előtt panaszkodott a csapatnak, hogy nincs elég erő a motorban, majd sorban álltak le a hengerei, végül ő is a bokszban kötött ki a harmadik körben, hogy nagyon korán befejezze a futamot.
Amilyen rossz hétvégéje volt Vettelnek, Ricciardo annyira élvezte a számára hazai futamot. Már a rajtnál a második helyre került, és bár Magnussen többször is támadta hátulról, de amikor kellett, mindig rákapcsolt annyira, hogy a dán ne tudjon 1 másodpercnél közelebb kerülni hozzá.
A McLaren újonca is remekül mutatkozott be, csapattársát, Jenson Buttont 3,2 másodperccel verte, így élete első F1-es futamán rögtön dobogóra is állhatott. A McLaren ezzel búcsút is intett a pocsék tavalyi idénynek, amikor egyszer sem tudtak felkerülni a dobogóra, sőt, az első verseny után ők vezetik a konstruktőri vb-t is.
A Mercedes-motor erejét mutatta meg Valtteri Bottas is, aki a futam második felében talált rá a jó tempóra, és a tizenötödik helyről egészen a hatodikra küzdötte fel magát a Williamsszel. Pedig volt egy defektje is, amikor a jobb hátsóval elkapta a falat az egyik kanyarban - az elhagyott kerék és a felniből letört kis darab miatt a safety car is pályára került.
Kvjat máris rekordot döntött
A Toro Rosso orosz pilótája mindössze 19 éves, 10 hónapos és 18 napos, ilyen fiatal pontszerzője pedig még sosem volt a Forma-1-nek. Kvjat a 10. helyen zárt, 1 pontot szerzett, ezzel Vetteltől vette el a címet, aki 25 nappal volt idősebb első pontszerzésén.
„Sosem gondoltam volna, hogy az első futamomat ponttal fejezem majd be, nagyszerű érzés. Sok erőt ad ez, de ettől csak még keményebben dolgozunk majd, hogy a lehető legjobb legyen az idei szezon” - mondta a futam után.
A bokszból rajtoló Jules Bianchi 8 körös hátránnyal ért célba, ő nem is került a hivatalos sorrendbe, rajta kívül még Chilton és a két Sauber, Sutil és Gutierrez zártak körhátránnyal, vagyis 11 versenyzőt nem ért utol Rosberg a verseny alatt.
Marcus Ericsson és Pastor Maldonado nagyjából a verseny felénél adta fel, míg Grosjean Lotusa 43 kört bírt, ami jóval több annál, mint amire a szabadedzések és az időmérő alapján számítottak.
Nico Rosberg negyedik futamgyőzelmét szerezte a Forma-1-ben, Ricciardo egy nagyszerű második hellyel, élete első dobogójával kezdte meg Red Bull-os éveit, de a McLaren is megmutatta, hogy valóban új korszak kezdődött Ron Dennis visszatérésével.
Update: Kizárták Ricciardót a második helyről
Öt órával azután, hogy az FIA vizsgálni kezdte Daniel Ricciardo autójának motorját, a nemzetközi szövetség bejelentette, hogy kizárta az ausztrál pilótát az idénynyitóról, miután annak motorjában többször is, a verseny során folyamatosan meghaladta az üzemanyag áramlási sebessége a 100 kilogrammos óránkénti maximumot. A Red Bull fellebbezett az ítélet ellen.
Ausztrál Nagydíj - Futam
H | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | R | Pontok |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 57 | 1:32:58.710 | 3 | 25 |
2 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 57 | +26.7 mp | 4 | 18 |
3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 57 | +30.0 mp | 10 | 15 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 57 | +35.2 mp | 5 | 12 |
5 | Valtteri Bottas | 57 | +47.6 mp | 15 | 10 | |
6 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 57 | +50.7 mp | 7 | 8 |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 57 | +57.6 mp | 11 | 6 |
8 | Jean-Eric Vergne | 57 | +60.4 mp | 6 | 4 | |
9 | Daniil Kvyat | 57 | +63.5 mp | 8 | 2 | |
10 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 57 | +85.9 mp | 16 | 1 |
11 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 56 | +1 kör | 13 | |
12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 56 | +1 kör | 20 | |
13 | Max Chilton | 55 | +2 kör | 17 | ||
Ret | Jules Bianchi | 49 | +8 kör | 18 | ||
Ret | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 43 | +14 kör | 22 | |
Ret | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 29 | +28 kör | 21 | |
Ret | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 27 | +30 kör | 19 | |
Ret | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 3 | +54 kör | 12 | |
Ret | Lewis Hamilton | Mercedes | 2 | motor | 1 | |
Ret | Felipe Massa | 0 | baleset | 9 | ||
Ret | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 0 | baleset | 14 | |
DSQ | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 57 | +24.5 mp | 2 |