Hamiltonnak nem szóltak, hogy elszálltak a Mercedesben a hengerek

2014.03.16. 13:13

Felemásra sikerült az ausztráliai idénynyitó, hiszen volt versenyző, aki a kiesése ellenére boldog volt, míg más a top10-es helyezésnek sem tudott örülni. Hamilton egyik csoportba sem tartozik, hiszen az angol versenye már a második, Sebastian Vettelé pedig a harmadik körben véget ért, mindkettejüknek motorhiba miatt.

„Nem ment minden henger a motorban. Már a felvezető körön tudtuk, hiszen láttuk bent, de nem szóltunk Lewisnak, meg akartuk várni, hogy milyen tempót megy majd” - mondta Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója.

Persze azért Lewis Hamilton sem érte meglepetésként, hogy valami nincs rendben az autójával. „Nem volt jó a rajt, sokkal kevesebb erő volt a kocsiban, mint szokott, így egyből tudtam, hogy gond van. Úgy tűnik, hogy csak 5 henger ment, és bár folytatni akartuk, a motort sem szerettük volna tönkre tenni. Ilyen a versenyzés, ettől még nem esünk kétségbe.”

Vettel is, akár csak Hamilton, a motorral bajlódott. „A legfontosabb, hogy gyors az autó és legalább a garázs fele boldog” - mondta Ricciardo második helye kapcsán. „Elkeserítő, amikor ilyen történik, de mit csinálhatnék? A második felvezető körön elment az erő a kocsiból és nem tudtuk, miért. Egyszerűen nem jött elég erő az akkumulátorból és leállt a motor.”

A Ferrarinál sem volt minden rendben, náluk állítólag elektromos hiba volt a verseny alatt, bár Räikkönen túl sokat nem vett észre ebből. „Voltak gondok, de fogalmam sincs, mik voltak azok. Annyi minden történik egyszerre, hogy csak akkor lehetünk biztosak, amikor majd a verseny után megvizsgálunk mindent. Az eredménnyel viszont nem lehetünk elégedettek, maximum talán azzal, hogy mindketten be tudtuk fejezni a futamot.”

Ezzel csapattársa, Alonso is egyet értett, aki szerint a 35 másodperc, amennyivel Rosberg mögött végzett, nagyon sok, ezért Malajziáig sok dolguk van még. Räikkönen a rajtbalesetre is kitért: „Valaki nekem jött hátulról, de nem lett baja az autónak. A kettős kerékcserénél rosszabbul jártam, ott vesztettem egy helyet, meg amikor hibáztam az egyik kanyarban.”

Az ominózus rajtbalesetet a 2012 után visszatérő Kobajasi Kamui okozta az első kanyarban. Mint később kiderült, fékhibája volt, emiatt az FIA nem is büntette a japánt, de Felipe Massát, akinek nekiment, ez nem vigasztalta.

Valaki durván nekem jött, csak ennyit éreztem. Borzasztóan sajnálom, mert minden rendben ment a rajt után, nem volt tülekedés. Nagyon vigyáztam, hogy biztonságos ívet válasszak, de Kamui minden alkalommal balesetet fog okozni, ha így rajtol majd. Nem lehet 50 méternél fékezni a rajt után. Semmi különbséget nem látok a mostani eset, meg Grosjean őrült spai rajta között. Akkor őt el is tiltották egy futamra. Nem lehet ilyen veszélyesen vezetni.

Kobajasi még a verseny alatt elnézést kért twitteren Massától és a Caterhamtől is hibája miatt, ám láthatóan ez nem hatotta meg Massa szívét.

Kobayashi balesete a startnál

Romain Grosjean viszont a kiesés ellenére nagyon pozitív volt, hiszen előzetesen csak 15-20 körre számított a Lotusszal. Ehhez képest majdnem 45-öt ment, ami már siker az istállónál. „Sok dolgunk van még, de legalább már van tapasztalatunk a gumikról, a mérnökök pedig tudják, hol kell javítani a kasztnin, mint ahogy az üzemanyag-fogyasztásról és az aerodinamikáról is sok adatot gyűjtöttünk.