Montezemolo, Ecclestone, Todt: F1-válságülés
További Forma-1 cikkek
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
Tanácskozásra hívta a FIA-elnök Jean Todtot az F1-főnök Bernie Ecclestone és a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo. A három topmenedzser a hétvégi, Bahreini GP-n ül le, hogy átbeszéljék az első két futam tapasztalatait - értesült az Autosport. A míting oka: az eddigi versenyek unalmasak voltak, és a szabálymódosítások nem dobták fel úgy a nagydíjakat, amint azt a sportvezetők, a pilóták és a közönség is várta.
A Mercedes könnyedén nyert Ausztráliában és Malajziában is, mögöttük sem volt az az ádáz küzdelem, amire a turbómotorok és a technikai módosítások miatt számítottak. A motorhang volt az első probléma, ami sokak szerint csökkenti a show-t, de az újság állítja, Montezemolót, de már Ecclestone-t sem ez izgatja, sokkal inkább az, hogy a benzinkorlátozás miatt spórolniuk kell a versenyzőknek az üzemanyaggal, így nincs versengés a kocsik között.
A Ferrari-főnök már tavaly, majd idén is kritizálta a korlátozásokat, és taxizáshoz hasonlította a várható körülményeket. Nagyjából igaza lett, a pilótáknak folyamatosan figyelniük kell a fogyasztásra, körről körre mondják nekik a mérnökeik, hol és hogyan próbáljanak meg takarékoskodni.
A probléma alapja, hogy az autók már csak 100 kg benzint vihetnek magukkal, amivel nem lehet teljesíteni a távot, ráadásul ezzel is úgy kell gazdálkodniuk, hogy a motorba jutó benzin átfolyási mennyisége nem haladhatja meg a 100 kg/órát. A célba éréshez szükséges energiát a motorerőt kiegészítő ERS, azaz Energia-visszanyerő Rendszer biztosítja, aminek egyik fele a fékezéskor, a másik a kipufogógázokból visszanyert hőenergiát hasznosítja újra.
A Red Bullnak külön gondja is akadt a 100 kg/órás korlátozással, a csapat állítja, a FIA berendezése rosszul mért, emiatt saját adataikra támaszkodtak Ausztráliában, amiért második helyezett pilótájukat, Daniel Ricciardót kizárták.
A titok nyitja ebben az átfolyási limitben rejlik, mert ha ezt megszüntetnék, kevésbé kellene spórolni, illetve több lehetőség lenne a taktikázásra: mindenki saját kedve szerint osztaná be az üzemanyagmennyiséget. Mindemellett a motorhang is erősödhetne.
Todt pár hete már kifejtette, ő nem ragaszkodna a fogyasztásra vonatkozó előírásokhoz, ám a FIA motorszakértője szerint annak feloldása veszélyhelyzetet teremthetne a pályán: a turbóerőt különbözően használnák ki a kocsik, és a hirtelen lassulás miatt egymásba futhatnának.
A Ferrari az elvárttól sokkal gyengébben szerepelt az eddigi GP-ken, Fernando Alonsóval két negyedik helyet tudnak felmutatni az olaszok, de Montezemolót állítólag nem ez motiválja, valóban unalmasnak tartja az F1 nyújtotta látványt.