További Forma-1 cikkek
- Igaz volt a pletyka, az F1 korszakos zsenije elhagyja a Red Bullt
- 30 éve halt meg Ayrton Senna, minden idők egyik legkarizmatikusabb Formula–1-es versenyzője
- Már a héten távozhat az F1-legenda a Red Bull istállótól
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
Tovább sokasodnak a gondok a Ferrarinál, a keddi, barcelonai teszt első napján ugyanis két kör után elfüstölt a motor Kimi Raikkönen alatt. A gazzetta.it információja szerint nem egy agyonhasznált motorról van szó, ami már a végét járta, hanem az olaszok új megoldásokat akartak kipróbálni.
A kocsi egész délelőtt a garázsban vesztegelt a leállás után, a motorcsere mostanában közel egy napos meló a Forma-1-ben. A finnt az vigasztalhatta, hogy igazán érdemi munkát nem lehetett végezni, mert a katalán fővárosban esett, sokáig csak átmeneti gumival tudtak kimenni az autók.
Délig természetesen így is Hamilton Mercedese volt a leggyorsabb Massa, a Red Bull-tesztpilóta Buemi, Button és Hülkenberg előtt.
Délutára a pálya egy rövid időre felszáradt, majd újra jött egy zivatar, aztán három órától kezdve nagyjából végig, este hatig száraz maradt az idő.
Raikkönen Ferrarija kábé háromra készült el, és gyorsan az időlista élére is ugrott a finn. Csakhogy 12, összesen 14 kör után, öt óra körül kicsúszott, és befejezte a napot
Buemi még kora délután járt úgy a Red Bull-Renault-val, mint Raikkönen délelőtt a Ferrarival, az ő kocsija sem bírta végig, lerobbant, váltóhibával vitték be az RBR-t, és már nem is vették elő a zárásig.
Hamilton bő félórával a vége előtt visszavette a legjobb időt Raikkönentől, aztán jött a meglepetés: előbb a lotusos tesztelő, Charles Pic állt az élre, majd a marussiás Max Chilton, aki ott is maradt a végéig, és megnyerte a napot. Azért nem bolondult meg a világ: Pic lágy, Chilton szuperlágy gumival tette meg legjobb körét, Hamilton közepessel. A keverékek közötti különbség ennyit számít, a leggyengébb kocsit is a legerősebb elé képes repíteni.
Szerdán a teszt folytatódik, a motorhangosító kipufogó napja lesz: a szerkezetet Nico Rosberg fogja kipróbálni elsőként, a Mercedesen.
Barcelonai teszt, 1. nap, végeredmény
1. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m26.434s
2. Charles Pic Lotus-Renault 1m26.661s +0.227s
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m26.674s +0.240s
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.965s +0.531s
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m27.724s +1.290s
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m27.727s +1.293s
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m27.756s +1.322s
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m28.333s +1.899s
9. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m30.101s +3.667s
10. Sebastien Buemi Red Bull-Renault 1m31.440s +5.006s
11. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m31.783s +5.349s