Rosberg nyerhetett volna, ha Hamilton elengedi

2014.07.28. 14:36

"Sokkolta" Lewis Hamilton csapata utasítása a Magyar nagydíj kétharmadánál, hogy engedje el maga mellett a másik mercedesest, Nico Rosberget. Hamilton depóból rajtolva, az első körben megpördülve ekkor már harmadik volt, miközben Rosberg más taktikán, frissebb gumikkal jött mögötte. Az istálló azzal indokolta az utasítást Hamiltonnak, hogy Rosberg nincs vele versenyben, mert "még egyszer ki kell állnia kerékcserére", miközben akkor az angol már mehetett a célig megállás nélkül.

Hamilton nem engedett, illetve Rosberg támadópozícióba sem került, egy másodperc alá nem csökkent a különbség kettejük között. Végül ez egy helyezést ért Hamiltonnak, mert Rosberg a kerékcseréje után durva tempóban jött vissza az élmezőnyre, körönként három másodpercet faragva Hamiltonékon. Az utolsó két körre fogta be őket, ekkor Hamilton már erőlködve tudta csak maga mögött tartani, de sikerült neki.

Niki Lauda Mercedes-főnök felmentette Hamiltont a felelősség alól, ő sem engedte volna el Rosberget, vagyis a csapatutasítás értelmetlen és felesleges volt.

"Ha DRS-pozícióba került volna, elengedte volna, de Nico sosem került ennyire közel hozzá. Vagyis megértem Lewist, miért kellene megállnia az út közepén, hogy elengedje a csapattársát? Ő maga is bajnok akar lenni, azaz Lewisnak igaza volt" - indokolt Lauda.

Toto Wolff, a Mercedes másik döntéshozója szintén nem okolta Hamiltont, de azt megemlítette, hogy ha akkor Rosberget előre engedi, a német akár nyerhetett is volna.

"Hiba lenne azt mondani, hogy miatta nem nyert Nico. Közel sem került az előzéshez, nem az volt, hogy letolta a pályáról, egyáltalán nem" - mentegette Wolff is Hamiltont.

A versenyt Ricciardo nyerte pár másodperccel az Alonso-Hamilton-Rosberg hármas előtt, ami kvázi egyszerre futott be.

Az eset legnagyobb tanúlsága az, hogy a Mercedes rájött, nem utasíthatja a továbbiakban pilótáit arra, hogy a csapatsiker érdekében mondjanak le saját érdekükről. Vagyis mostantól valószínűleg nem fogják őket kérni a másik elengedésére.

"Fontolgatjuk (a csapatutasítás mellőzését), mert más a helyzet már, mint a szezon elején volt. 170 pont előnyünk van a konstruktőr-vb-n, vagyis lazíthatunk a pórázon. Most már teljesen tiszta, hogy ők ketten küzdenek a világbajnokságért, nem kérhetjük egyiküktől sem, hogy adják fel a pozíciójukat, és gyengítsék saját vb-esélyüket az istállóért" - idézte Wolffot az Autosport.