További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Lewis Hamilton nem sokkal a Belga Nagydíj leintése után azt nyilatkozta a sajtóközpontban az újságíróknak, hogy zárt csapatgyűlésükön Nico Rosberg bevallotta, szándékosan ment neki, hogy megmutassa az angolnak, hol a helye.
Rosberg első szárnya a második körben ért hozzá Hamilton bal hátsó kerekéhez, defektet okozva, ami miatt lényegében azonnal elszálltak a futamot vezető angol győzelmi esélyei.
„Addig is biztos voltam benne, de a gyűlésen tulajdonképpen beismerte, hogy szándékosan csinálta. El tudta volna kerülni, ha akarja, de inkább nekem jött. Azt mondta, azért tette, hogy megmutassa nekem. Ha akarják, kérdezzék csak meg Toto Wolffot vagy Paddy Lowe-t, vagy a többieket, akik szintén nem örültek."
"Ha a belső íven megyek, és fél kocsinyi távolságnál közelebb van kifelé, akkor a belső ív az enyém. Nem az én dolgom, hogy helyet adjak neki az enyémből. Abban a kanyarban még fal sincs vagy ilyesmi. Nézzék meg Vettelt az első körben, sokkal előrébb volt, de tudta, hogy nem fog elférni." (A bajnok lefutott a pályáról ütközés helyett.)
"Teljesen ledöbbentem azon, amiket a gyűlésen mondott. Tőle kéne megkérdezni, mi volt vele a célja. Bejött, és megpróbálta rám kenni, mintha az én hibám lenne" - mondta Hamilton, aki alig bírta abba hagyni.
"Nem tudom, mit fog csinálni a csapat. Teljesen pozitív hozzáállással érkeztünk erre a hétvégére. Nagyon izgatott voltam, hogy van még 8 verseny, 11 pont a különbség. Remek versenyt vártam és nagy izgalmakat."
Az egész ügy valójában a Magyar Nagydíjra vezethető vissza, ahol Hamilton megtagadta a Rosberget preferáló csapatutasítást. Utólag viszont főnökei is elismerték, jól tette, hogy nem engedelmeskedett. Rosberg elméletileg nyerhetett volna a Hungaroringen, ha Hamilton konstruktívabb. Erre utalnak Hamilton további szavai.
"Csütörtökön már volt egy csapatgyűlés, ahol Nico kifakadt, hogy ő mennyire dühös. Azon gondolkodtam, mi miatt lehet benne még ennyire három hét után. Csak ült ott, és azt hajtogatta Totónak és Paddynek, mennyire dühös. Azt hittem, hogy kiadta magából, és minden rendben lesz, erre most ez történt. Érdekes lesz, mi jön” – idézte a BBC az angol szavait.
Hamilton arra a kérdésre, hogy tud-e még bízni a pályán Rosbergben, annyit felelt, nem tudja még, hogy vágjon neki a következő futamnak.
Jennie Gow, a BBC és az ITV szabadúszó munkatársának kérésére a Mercedes hivatalosan is megerősítette Lewis Hamilton állításait, vagyis Nico Rosberg valóban elismerte a szándékos balesetet.
Közvetlenül a futam után a csapatfőnök Toto Wolff és az elnök Niki Lauda is élesen bírálta Rosberget, aki viszont nem látott kivetnivalót az előzési kísérletében.
A Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff szerint itt már nem használ az egyszerű megszidás, sokkal komolyabb következményekkel kell Rosbergnek számolnia.
„Ma láthattuk, hova vezet, ha megússzák egy ejnye-bejnyével az ilyen eseteket. Ennél több fog kelleni. Ha Lewis szerint csak ennyit tehetünk, nincs tisztában azzal, mi mindenre képes egy Forma-1-es csapat. De hogy pontosan miket, azt nem most fogom részletezni. Előbb meghallgatjuk mindkét felet, ennyivel tartozunk nekik. Nem fogjuk egyből Nicót hibáztatni, mert a vb-címért folyó harcban pont a fordítottja is megeshetett volna a mai esetnek. Következménye lesz, és azon leszünk, hogy többet ne történjen hasonló.”
Wolff azt is kiemelte, hogy a szezon elején világossá tették, semmi körülmény között nem fogadják el, ha a csapattársnak okoznak balesetet, és eddig ez még a legfeszültebb párharcokban sem volt gond, a szezon végére viszont úgy tűnik, túl szoros lett a küzdelem.
Rosberg közben leírta a maga oldalát az egyik közösségi oldalon, aminek lényege, hogy "versenybaleset volt, és a felügyelők is így látták". Megemlítette, hogy már beszéltek az esetről a csapattal, de "további egyeztetések is lesznek, hogy ilyesmi ne forduljon elő többé". Szándékosságról nem ejtett szót Rosberg.
A sztori itt tart, de csak idő kérdése, hogy mikor kapcsolódik be a FIA, ugyanis ha egy istálló vezetői ismerik el, hogy versenyzőjük szándékosan okozott balesetet, az már nem a csapat belügye. Az ilyesmi igen szigorú szankciókat von maga után, elméletileg a legkeményebb büntetés a kizárás és a futameltiltás lehet.
Hasonló történet a 2007-es hungaroringi Hamilton-Alonso csata, amikor az időmérő után bebizonyosodott, hogy a spanyol mclarenes szándékosan tartotta fel a depóban az angol mclarenest, és az FIA visszasorolta a vétség miatt Alonsót a másnapi rajtra.
Valószínűleg ezért is kezdett első nyilatkozatai után már tűzoltásba Wolff, aki ezt csapta hozzá korábbi mondataihoz: "Nico úgy érezte, hogy nem kell engednie, ragaszkodnia kell az ívéhez, Lewis tudtára kell adnia, hányadán állnak. Nico nem engedett, úgy gondolta, adjon helyet Lewis, ő pedig nem adott. Nagyon heves beszélgetés volt kettejük között, de nem volt szándékos az ütközés, ez nonszensz".