Szinte biztos, hogy a Caterham utolsó esélyét jelenti a túlélésre az a pénteki döntés, miszerint az F1-es csapat jelenlegi vezetősége egy csődbiztosra bízta az istálló kezelését. Mindezt egy közleményben hozták nyilvánosságra, melyből kiderül, hogy csütörtök este, röviddel este 10 előtt kérték a Caterham Sport Limited vezetői a korábbi tulajdonos Tony Fernandes képviselőivel együtt, hogy kerüljön csődbiztos irányítása alá a csapat, hogy a lehető legnagyobb legyen az esély arra, hogy működőképes maradjon a következő futamok idejére.
A megbízott Finbarr O'Connell azonban nem került könnyű helyzetbe, hiszen a felkérése után mindössze 24 órája maradt arra, hogy rendet tegyen a Caterham pénzügyeiben és megpróbálja elérni, hogy az istálló versenyautói időben elindulhassanak a november eleji Amerikai Nagydíj helyszínére Austinba.
Ennek ellenére továbbra sem engedték be a dolgozókat pénteken a csapat leafieldi gyárába, ami arra utalhat, hogy nagyon lassan halad az egyeztetés. O'Connell első lépésként arra vár, hogy a csapatvezetés egy elfogadható ajánlatot tegyen, amit továbbíthat a hitelezőkhöz, ám amíg ez nem történik meg, nem engedhetnek senkit a területre, ehhez viszont külső befektetőre lesz szüksége a jelenlegi tulajdonosoknak. „Beszéltem olyan emberekkel, akik érdeklődnek a gyár és az ott dolgozók iránt. Korai még bármit mondani, de elég nagy a remény, hogy várható valami fejlemény” – mondta a csődbiztos.
Mivel egyelőre átláthatatlan a csapat helyzete, az FIA nem tudja, mire számítson az Amerikai Nagydíjon, ahol elképzelhető, hogy kevesebb, mint 20 autó áll majd rajthoz – a két Caterham mellett a Marussia egyik autója is hiányozhat, hiszen az orosz csapat Szocsiban sem indított senkit Jules Bianchi helyén.
A szervezet egyelőre annak ellenére sem vette fontolóra, hogy bizonyos csapatoknak felajánlja a harmadik autó indítását, hogy a kereskedelmi megállapodásban szerepel, hogy amennyiben 20 fő alá esik az induló autók száma, erre lehetősége lenne. Csakhogy erre 60 napos felkészülési időt kellene adni, márpedig az austini első szabadedzésig kevesebb, mint 168 óra van hátra.
Talán abban bíznak, hogy a Caterhamnél sikerül mielőbb rendezni a helyzetet. Ezért engedélyt adtak arra is, hogy büntetés vagy bírság nélkül kihagyják a november 2-i Amerikai és a november 9-i Brazil Nagydíjat, ha szükségesnek látják.