Sosem fogunk megegyezni a harmadik autóról
A két kiscsapat eltűnésével képbe került a harmadik autók lehetősége az F1-ben, vagyis hogy egy csapat kettő helyett három autót indítson. A csütörtöki, austini sajtótájékoztatón Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo is pozitívan állt az ötlethez, pénteken Felipe Massa és Jenson Button viszont ellenezte.
"Három Mercedes lenne első, második, harmadik a legtöbb futamon" - mondta Massa.
"Nem tetszik az ötlet. Ha egy kocsi sokkal jobb a többinél, mint idén a Mercedes, kisajátítják a dobogót, és másik csapat sose kerülhet oda" - osztotta a brazil véleményét Button.
Emiatt persze még simán megvalósítható lenne az ötlet, a lényeget a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn mondta ki: "Annyi dolog van, amit meg kellene oldanunk, nem hiszem, hogy valaha is meg tudnánk mindenben egyezni".
Pontosan ez szól leginkább az ötlet ellen. Teljesen gyári autót ugyanis csak két csapat tudna kiállítani, a Ferrari és a Mercedes, mert csak azok gyártják maguknak a kasztnit és a motort is. Ha a Red Bull is akarna harmadikat, már egyezkednie kellene a motorszállítójával, a Renault-val, hogy kapjon több motort. De mi lenne, ha a harmadik kocsiba nem Renault motort akarna tenni, vagy a franciák egyszerűen nem válallnának többet, ezért kellene másnál házalnia? Felmerült, hogy mondjuk a Saubernek adjon egy kocsit a Ferrari. De hogyan számítanák akkor a konstruktőr-vb-t? Mert ha a Saubernek szerezne pontot egy Ferrari, az már nem konstruktőr-vb lenne, hanem csapat-vb. És mit szólna hozzá mondjuk a Force India, ami legyártja magának a kocsit, hogy a Sauber egy megvásárolt géppel simán megverné?
És ez még csak a felszín volt, részletekbe még bele sem mentünk.