Lezárult a Jules Bianchi balesetét elemző vizsgálat, a háromtagú szakértői testület - Ross Brawn, Emerson Fittipaldi, Stefano Domenicali - 396 oldalnyi anyagot nyújtott át szerdán a Motorsport Világtanácsnak.
Sok újdonságról nem tudtak beszámolni a vizsgálati tagok, de azt megemlítették, a francia pilóta Marussia-Ferrarija 126 kilométer/órás sebességgel csapódott a munkagépnek, és ennek következményeit semmilyen óvintézkedéssel nem lehetne megakadályozni - Bianchi jelenleg is kómában fekszik, súlyos agysérülésekkel, egy nizzai kórházban.
A bukás után ugyanis felmerült, hogy fedett autókat kellene építeni, vagy a munkagépeket kellene valamilyen rugalmas anyaggal befedni, de Brawnék szerint egyik sem megoldás: az egyetlen megoldás, hogy ha olyanok a körülmények, az autók lassabban menjenek.
Eddig is tudtuk, hogy Bianchi nem lassított megfelelően a dupla sárga zászlós szakaszon, most ezt a vizsgálat hivatalosan is megerősítette. A testület ezért azt javasolja, a jövőben ne bízzák a pilótákra a megfelelő sebesség kiválasztását, hanem követeljék meg tőlük. Ennek előkészítése már az előző futamokon megtörtént, és már el is dőlt, hogy jövőre bevezik a virtuális safety cart, vagyis hogy veszélyes sárga zászlós periódusokban adott tempónál gyorsabban ne lehessen körbemenni a pályán. Az utóbbi versenyeken ezt már tesztelték edzéseken, a pilótáknak is bejött, úgyhogy 2015-ben élesben is alkalmazzák.
"A mentési és az orvosi beavatkozás megfelelt a követelményeknek, és nagyban hozzájárult Bianchi életének megmentéséhez" - áll a dokumentumban, vagyis ezzel sem volt baj, így nem felelős senki külső személy sem a balesetért, sem Bianchi jelenlegi állapotáért.
Korábban Alain Prost azt nyilatkozta, a versenyigazgatónak látnia kellett volna, hogy az eső és a sötét körülmények megkövetelik a biztonsági kocsi beküldését, ezzel a baleset elkerülhető lett volna - de Brawnék nem így látták.
Azt viszont ők is javasolták, hogy napnyugta előtt legkésőbb négy órával lehessen csak a rajt, Szuzukában ez csak két óra volt a tévéközvetítés zavartalansága miatt. (Az éjszakai futamok természetesen kivételt jelentenek.)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.