További Forma-1 cikkek
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
Semmi nem változik drámaian jövőre a Forma-1-ben, de jópár területen kisebb módosításokat fogadott el szerdán a Motorsport Világtanács, főleg a sportszabályok területén.
Virtuális safety car
A virtuális biztonsági kocsiról már többször írtunk, jövőre életbe lép olyan dupla sárga zászlós helyzetekben, amikor a versenyigazgató úgy ítéli meg, nincs szükség safety car-ra, de pályamunkások/pilóták veszélyben lehetnek. (Pont ilyen volt a Bianchi-baleset, amikor a pilóta sérült meg.)
A továbbiakban ezekben az esetekben a versenyzőknek annyira kell lelassítaniuk, hogy egy megbecsült időnél gyorsabban ne teljesíthessék a kört, illetve a kör bizonyos részét. A VSC alatt a versenyigazgató kapcsolatban lesz a csapatokkal, illetve a pilótákkal, tudatják velük, mennyire kell lelassítaniuk. Fontos, hogy túl lassan sem mehetnek. Kereket cserélni lehet, de a pályán előzni nem. (Taktikai szempontból ez kis mértékben befolyásolhatja a futamokat, hogy mennyire, az majd élesben derül ki.)
A verseny félbeszakítása/lelállítása
Többévtizedes szabály volt, hogy piros zászló esetén az autók a rajtrácson sorakoznak fel a pillanatnyi állás sorrendjében, a továbbiakban viszont a boxutcában kell libasorba állniuk.
Pályán maradt csapattagok
Jövőre, ha a rajt, illetve a 15 másodperces jelzés előtt még a rajtrácson marad valaki az autó körül, az adott kocsinak a felvezető kör végén a depóba kell jönnie, és onnan startolnia. Ha ezt nem teszi meg, 10 másodperces stop&go büntetést kap a futamon.
Motorbüntetések
Idén ha valaki valamelyik alkatrész cseréjéért kapott x rajthelyet, de abból csak y-nyit tudott letölteni, a maradékot átvitte a következő futamra. A továbbiakban a maradékot időbüntetés formájában kell letölteni. 1-5, 6-10, 11-20, illetve 20 rajthely fölött különböző hosszúságú időbüntetéseket oszthat ki a FIA, ezeket a futamon kell letölteni.
Időbüntetések
Az idén bemutatott ötmásodperces - kerékcserés boxkiállás előtt/után - is letölthető büntetés mellé jön a tízmásodperces is.
Veszélyes kiengedés (Unsafe release)
10 másodperces stop&go büntetéssel sújtják a továbbiakban a veszélyesen a boxból elengedett autót, illetve pilótáját. Ha ezt nem teljesíti, ezen felül további büntetésekre számíthat.
Technikai szabályok
Az autók tömege az eddigi, benzin nélküli, minimális 701 kilóról 702 kilogrammra emelkedik.