További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A semmiből futott zseniálisat az Ausztrál GP-n a Sauber-Ferrari és újonc versenyzője, Felipe Nasr. A 22 éves szponzorain keresztül több tízmillió eurót fizet a helyéért, bántotta, hogy bevásárlós pilótának tartják, miközben tehetséges, tavaly harmadik lett a GP2-ben, de az 5. hely mindenért kárpótolta.
"Jó válasz volt, hogy a pályán hoztam az eredményt. Nem tudom, honnan jön ez a fizetős dolog, mert a kezdetek óta vannak befektetőim, a családomnak nem lett volna ennyi pénze. Mi a különbség, ha a Red Bull támogat, illetve ha vannak szponzoraid, akik téged akarnak? Nem értem, honnan veszik, hogy fizetős pilóta vagyok, mi a baj azzal, ha felirat van a kocsimon? Furcsa, hogy erről beszélnek" - idézte az Autosport Nasrt.
A brazilt hazája nemzeti bankja, a Banco Do Brasil pénzeli, a kocsi is emiatt kék-sárga.
Szinte hihetetlen, hogy a Mercedesek, egy Ferrari és egy Williams után futott be közvetlenül, ő volt az utolsó, akit nem köröztek le a győztes Mercik. Megelőzte még Daniel Ricciardo Red Bullját is, az ausztrál hatodik lett.
A Sauber a tesztek elején folyamatosan az élmezőnyben volt, aztán viszont fokozatosan elszürkült, és az előszezon végére úgy tűnt, túl sokat nem fejlődött tavalyhoz képest, amikor története legrosszabb évét zárta, nulla ponttal. Most azonnal szerzett 10-et Nasrrel és négyet a csapattárs Marcus Ericssonnal, aki nyolcadik lett. Pedig még az időmérőn sem látszott, hogy ez fog történni, Nasr 11.-nek, a svéd 16.-nak kvalifikált.
"Különleges érzés, nem kérhetek többet. Valóra vált egy álmom. Kemény évek után sikerült eljutnom az F1-be, nagy megkönnyebbülés volt átmenni a célvonalon. Lenyűgöző lehet azoknak is, akik hittek bennem a kezdetek óta. A csapatnak szintén, tavaly annyi nehézségen mentek keresztül" - mesélt az élményekről Nasr.
Azok a nehézségek viszont még nem értek véget, ugyanis a Saubernek három versenyzője van két autóra. Giedo van der Garde, aki tavaly az istálló tartalék pilótája volt, beperelte a csapatot, mert úgy gondolta, őt szerződtették a 2015-ös szezonra, ám a megállapodást ősszel egyoldalúan felmondták. Van der Garde megnyerte a pert, joga van az egyik autóval indulni, és Melbourne-ben valószínűleg csak azért nem állhatott rajthoz, mert nem készült el a versenyzői engedélye. Ezt úgy két hét alatt csinálja meg a FIA - a csapatnak kell kikérnie -, úgyhogy a következő, március 29-i Malajziai Nagydíjon elméletileg a holland indul majd, feltehetően Ericsson helyett. A Sauber komoly tárgyalások elé néz, mert Ericsson is fizet a helyért, így meg kell vele állapodni az anyagiakról, vagy Van der Garde-dal kell tenni ugyanezt.