Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo arról beszél, hogy a Mercedes uralma rossz a Forma-1-nek, a Red Bull már azon tűnődik, hogy kivonul az F1-ből, a Merci viszont egyre dominánsabb. Még annál is dominánsabb, mint tavaly volt, amikor 19-ből 16 futamot megnyert, és még annál is dominánsabb lesz, mint amilyen most a nyitófutamon volt, Ausztráliában. Félperccel vertek mindenkit a kettős győzelemhez, de ez még nem minden, állítja Toto Wolff csapatvezető. Ugyanis az új kocsi azon a téren fejlődött sokat, amiben 2010 óta a Red Bull volt a legjobb: leszorítóerőben.
"A gyors kanyarokban van a legnagyobb különbség. Leszorítóerő, úgy tűnik, ez a kocsi erőssége. Ez a Red Bull fő profilja volt, de most már nekünk van a legtöbb belőle" - nyilatkozta Wolff.
A topmenedzser elmondta, a Ferrari és a Williams-Mercedes is mintegy 10 kilométert gyorsult tavalyhoz képest, ami a motorerő érdeme, ám náluk nem tapasztaltak növekedést a végsebességekben. Nem úgy a kanyarsebességben, és mivel a következő, malajziai pályán van jópár gyors kanyar, ott még jobban kijöhet a Merci-fölény, mint Melbourne-ben.
Ausztráliában másfél másodperccel nyerte az időmérőt Hamilton a harmadik, williamses Massa előtt, és utána a két Ferrari is nagyjából ugyanilyen különbséggel maradt le az angoltól.